Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

wisielec c++

Ostatnio zmodyfikowano 2021-02-05 08:40
Autor Wiadomość
Temat założony przez niniejszego użytkownika
wisielec c++
» 2021-02-04 12:14:17
Witam, ostatnio zaczełem programować wisielca w c++. Napotkałem taki problem, że nie wiem jak zrobić, że jeżeli wpiszesz zlą literkę to zmienna zycia zmienia się o -1 a w konsoli pojawia się wiadomość "Pudło!". Proszę o pomoc i z góry dziękuje :D (kodowalem w konsoli c++, visual studio 2019)

Kod:

C/C++
#include <iostream>
#include <Windows.h>

using namespace std;

int main() {
   
   
int zycia = '5';
   
string haslo = "keks";
   
string odpowiedz( haslo.length(), '_' );
   
char literka;
   
while( haslo != odpowiedz ) {
       
cout << "Podaj literke" << endl;
       
cin >> literka;
       
for( size_t i = 0; i < haslo.length(); i++ )
       
{
           
system( "cls" );
           
if( haslo[ i ] == literka )
               
 odpowiedz[ i ] = literka;
           
       
}
       
cout << odpowiedz << endl;
   
}
   
cout << " " << endl;
   
cout << "Brawo Wygrales!" << endl;
   
cout << "Haslem bylo: ";
   
cout << haslo << endl;
   
system( "PAUSE" );
   
return 0;
}
P-178067
» 2021-02-04 19:42:49
Dodaj zmienną na informację, czy miałeś dopasowanie znaku użytkownika do znaku hasła. Wtedy litera jest zła jeśli nie było dopasowania po sprawdzeniu całego hasła.
P-178068
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2021-02-05 08:40:49
nrozumiem

P-178069
« 1 »
  Strona 1 z 1