SFML rysowanie mapy
Ostatnio zmodyfikowano 2021-03-13 18:16
Grzegorz92 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
SFML rysowanie mapy » 2021-03-11 21:06:21 Witam, Poszukuje pomocy a mianowicie, rysuje mape za pomoca kafelek lecz niezadowala mnie to i podczas szybkiej akcji w grze widze jak te kafelki sie rysuja cos jakby falowały, a moje pytanie brzmi jak narysowac mape za pomoca kafelek pozniej to polączyc jako obraz a pozniej wyświetlić to jako jeden obraz na ekranie
Dziekuje i pozdrawiam |
|
pekfos |
» 2021-03-11 21:50:57 Artefakty to pewnie efekt rysowania grafik na ułamkowych pozycjach. Scalanie mapy w jedną teksturę nie rozwiąże problemu. |
|
DejaVu |
» 2021-03-11 23:06:02 W sumie może i rozwiąże jakąś część problemów, ale... zaokrąglanie przesunięcia mapy do liczb całkowitych może istotnie pomóc w rozwiązaniu problemu.
Alternatywnie: możesz utworzyć teksturę wielkości ekranu, następnie na nią nanieść obrazki i potem tą teksturę wyrenderować na ekranie. W praktyce jednak nie sądzę aby to rozwiązanie pomogło. W SFML-u masz bowiem zaimplementowane buforowanie kontekstu OpenGL, więc najpierw cała scena jest renderowana w buforze, a potem jest bufor 'wysyłany' na ekran (szczegóły implementacyjne są bardziej zawiłe, ale w skrócie chodzi o to, że problemu nie ma tam, gdzie przypuszczasz, że jest).
Jeżeli renderujesz kafelki to sugeruję również, abyś wyłączył dla nich antialiasing i inne dziwne efekty, które wygładzają tekstury. Doświadczenie mówi, że na krawędziach w których 'łączą' się kafelki powstają 'artefakty', których na mapie kafelkowej nie chcesz mieć. Wspomniane 'artefakty' są poprawnym zachowaniem silnika OpenGL dla włączonych algorytmów antialiasing itp, ale nieoczekiwanym efektem z punktu widzenia deweloperskiego więc... tu znów trzeba po prostu poczytać znacznie więcej o OpenGL-u jak chcesz znać szczegóły. |
|
Grzegorz92 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2021-03-13 18:16:39 Rozumiem, dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam
Temat mozna zamknąć. |
|
« 1 » |