Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

SFML rysowanie mapy

Ostatnio zmodyfikowano 2021-03-13 18:16
Autor Wiadomość
Temat założony przez niniejszego użytkownika
SFML rysowanie mapy
» 2021-03-11 21:06:21
Witam,
Poszukuje pomocy a mianowicie, rysuje mape za pomoca kafelek lecz niezadowala mnie to i podczas szybkiej akcji w grze widze jak te kafelki sie rysuja cos jakby falowały, a moje pytanie brzmi jak narysowac mape za pomoca kafelek pozniej to polączyc jako obraz a pozniej wyświetlić to jako jeden obraz na ekranie


Dziekuje i pozdrawiam
P-178277
» 2021-03-11 21:50:57
Artefakty to pewnie efekt rysowania grafik na ułamkowych pozycjach. Scalanie mapy w jedną teksturę nie rozwiąże problemu.
P-178278
» 2021-03-11 23:06:02
W sumie może i rozwiąże jakąś część problemów, ale... zaokrąglanie przesunięcia mapy do liczb całkowitych może istotnie pomóc w rozwiązaniu problemu.

Alternatywnie: możesz utworzyć teksturę wielkości ekranu, następnie na nią nanieść obrazki i potem tą teksturę wyrenderować na ekranie. W praktyce jednak nie sądzę aby to rozwiązanie pomogło. W SFML-u masz bowiem zaimplementowane buforowanie kontekstu OpenGL, więc najpierw cała scena jest renderowana w buforze, a potem jest bufor 'wysyłany' na ekran (szczegóły implementacyjne są bardziej zawiłe, ale w skrócie chodzi o to, że problemu nie ma tam, gdzie przypuszczasz, że jest).

Jeżeli renderujesz kafelki to sugeruję również, abyś wyłączył dla nich antialiasing i inne dziwne efekty, które wygładzają tekstury. Doświadczenie mówi, że na krawędziach w których 'łączą' się kafelki powstają 'artefakty', których na mapie kafelkowej nie chcesz mieć. Wspomniane 'artefakty' są poprawnym zachowaniem silnika OpenGL dla włączonych algorytmów antialiasing itp, ale nieoczekiwanym efektem z punktu widzenia deweloperskiego więc... tu znów trzeba po prostu poczytać znacznie więcej o OpenGL-u jak chcesz znać szczegóły.
P-178279
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2021-03-13 18:16:39
Rozumiem, dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam



Temat mozna zamknąć.
P-178291
« 1 »
  Strona 1 z 1