Początek przygody z Unreal Engine
Ostatnio zmodyfikowano 2021-04-11 17:15
Bemowianin03 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Początek przygody z Unreal Engine » 2021-04-11 15:23:41 Cześć, bardziej luźna sprawa ale jednak się zastanawiam trochę nad tym jak mam napisać swoją pierwszą autorską grę w Unreal'u. Chciałbym napisać typową platformówkę, jednak zastanawiam się co będzie najlepszym sposobem na naukę do osiągnięcia tego celu. Obecnie się uczę programowania w c++ z kilku źródeł ale z konkretnych rzeczy pod Unreal'a to jedynie kurs, który kupiłem na Udemy w którym tworze krok po kroku kilka gier wraz z osobą która prowadzi ten kurs. Kurs ciekawy ale nie tłumaczy wielu rzeczy przez co muszę pisać kod który bardzo często muszę samemu szukać na różnych stronkach co oznacza i co robi. Wracając do pytania to chciałbym spytać czy ktoś z Was poleca jakieś dostępne w Internecie źródło nauki, które pomogło by mi szczególnie na początku z ogarnięciem tworzenia gier w Unreal'u? Może być również książka |
|
DejaVu |
» 2021-04-11 15:32:04 Masz jakiś konkretny przykład czego nie rozumiesz? Podejście, które opisujesz brzmi sensownie. Tak wygląda praca programisty -> czegoś nie wiesz, doczytujesz informacji gdzie się da. Moim zdaniem dobrze, że próbujesz samodzielnie rozwiązywać problemy (tj. szukać rozwiązań/starać się je zrozumieć itp). Na pewnym etapie zaczniesz lepiej rozumieć co przeklejasz i dlaczego. Prędzej czy później sam będziesz wiedział co, jak i dlaczego się pisze.
Skoro chcesz zacząć pisać własną grę i od tego zaczynasz również naukę programowania to prawdopodobnie nie wiesz jak pisać własne algorytmy rozwiązujące problem i... budujesz z klocków, które da się znaleźć w Internecie. Wydaje mi się, że podejście jest poprawne -> samodzielność, cierpliwość i chęć zrozumienia 'jak to działa' to dość kluczowe umiejętności :) |
|
Bemowianin03 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2021-04-11 16:04:14 Konkretnego problemu nie mam, przykładowo na ostatniej lekcji na kursie zobaczyłem słowo mi nie znane "virtual void", i musiałem poszukać w necie co to robi i czym to tak właściwie jest. Szukam jakiś godnych polecenia kursów/książek/źródeł, z których mógłbym wysysać wiedzę, którą bym wykorzystał w przyszłości do tworzenia gier w Unreal'u, o ile takie istnieją :P |
|
pekfos |
» 2021-04-11 16:09:19 Konkretnego problemu nie mam, przykładowo na ostatniej lekcji na kursie zobaczyłem słowo mi nie znane "virtual void" Każdy kurs biblioteki dla języka X będzie zakładać, że czytelnik zna język X. Jak masz braki w wiedzy, to musisz zwyczajnie sobie z nimi poradzić, kurs jest tu bez winy. |
|
Bemowianin03 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2021-04-11 16:21:55 Jasne, rozumiem to, fajnie że muszę czasem coś poszperać w necie. Bardziej chciałem spytać o inne źródła wiedzy tłumacząc to tym, że potrzebuję więcej teorii zdobyć na potrzeby tego kursu i no początków drogi w tworzeniu własnych gier. |
|
pekfos |
» 2021-04-11 17:15:07 Znajomość języka i ogólna umiejętność programowania powinna być wystarczająca. Ciężko powiedzieć co już jest zawarte w tym kursie i jak wiele rzeczy Unreal robi za Ciebie, ograniczając ilość potrzebnej teorii. |
|
« 1 » |