Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Początek przygody z Unreal Engine

Ostatnio zmodyfikowano 2021-04-11 17:15
Autor Wiadomość
Bemowianin03
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Początek przygody z Unreal Engine
» 2021-04-11 15:23:41
Cześć, bardziej luźna sprawa ale jednak się zastanawiam trochę nad tym jak mam napisać swoją pierwszą autorską grę w Unreal'u. Chciałbym napisać typową platformówkę, jednak zastanawiam się co będzie najlepszym sposobem na naukę do osiągnięcia tego celu. Obecnie się uczę programowania w c++ z kilku źródeł ale z konkretnych rzeczy pod Unreal'a to jedynie kurs, który kupiłem na Udemy w którym tworze krok po kroku kilka gier wraz z osobą która prowadzi ten kurs. Kurs ciekawy ale nie tłumaczy wielu rzeczy przez co muszę pisać kod który bardzo często muszę samemu szukać na różnych stronkach co oznacza i co robi. Wracając do pytania to chciałbym spytać czy ktoś z Was poleca jakieś dostępne w Internecie źródło nauki, które pomogło by mi szczególnie na początku z ogarnięciem tworzenia gier w Unreal'u? Może być również książka
P-178418
DejaVu
» 2021-04-11 15:32:04
Masz jakiś konkretny przykład czego nie rozumiesz? Podejście, które opisujesz brzmi sensownie. Tak wygląda praca programisty -> czegoś nie wiesz, doczytujesz informacji gdzie się da. Moim zdaniem dobrze, że próbujesz samodzielnie rozwiązywać problemy (tj. szukać rozwiązań/starać się je zrozumieć itp). Na pewnym etapie zaczniesz lepiej rozumieć co przeklejasz i dlaczego. Prędzej czy później sam będziesz wiedział co, jak i dlaczego się pisze.

Skoro chcesz zacząć pisać własną grę i od tego zaczynasz również naukę programowania to prawdopodobnie nie wiesz jak pisać własne algorytmy rozwiązujące problem i... budujesz z klocków, które da się znaleźć w Internecie. Wydaje mi się, że podejście jest poprawne -> samodzielność, cierpliwość i chęć zrozumienia 'jak to działa' to dość kluczowe umiejętności :)
P-178419
Bemowianin03
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2021-04-11 16:04:14
Konkretnego problemu nie mam, przykładowo na ostatniej lekcji na kursie zobaczyłem słowo mi nie znane "virtual void", i musiałem poszukać w necie co to robi i czym to tak właściwie jest. Szukam jakiś godnych polecenia kursów/książek/źródeł, z których mógłbym wysysać wiedzę, którą bym wykorzystał w przyszłości do tworzenia gier w Unreal'u, o ile takie istnieją :P
P-178420
pekfos
» 2021-04-11 16:09:19
Konkretnego problemu nie mam, przykładowo na ostatniej lekcji na kursie zobaczyłem słowo mi nie znane "virtual void"
Każdy kurs biblioteki dla języka X będzie zakładać, że czytelnik zna język X. Jak masz braki w wiedzy, to musisz zwyczajnie sobie z nimi poradzić, kurs jest tu bez winy.
P-178421
Bemowianin03
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2021-04-11 16:21:55
Jasne, rozumiem to, fajnie że muszę czasem coś poszperać w necie. Bardziej chciałem spytać o inne źródła wiedzy tłumacząc to tym, że potrzebuję więcej teorii zdobyć na potrzeby tego kursu i no początków drogi w tworzeniu własnych gier.
P-178422
pekfos
» 2021-04-11 17:15:07
Znajomość języka i ogólna umiejętność programowania powinna być wystarczająca. Ciężko powiedzieć co już jest zawarte w tym kursie i jak wiele rzeczy Unreal robi za Ciebie, ograniczając ilość potrzebnej teorii.
P-178423
« 1 »
  Strona 1 z 1