[SFML] Czas w grze
Ostatnio zmodyfikowano 2021-04-25 19:30
hakunamatata Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Czas w grze » 2021-04-25 19:20:14 Hej, hej! Czy zna ktoś jakiś tutorial odnośnie ruszenia w ruch w SFML? mam coś takiego [podaje szablon] i chciałbym dodać, żeby zaczelo zyc wlasnym zyciem. Nie mogę nic znaleźć, ew. nie umiem szukac int klawisz = 0; ( ... )
vector < sf::RectangleShape > update( vector < sf::RectangleShape > vec ) bool sprawdz( vector < sf::RectangleShape > temporary, int kierunek ) bool sprawdzjablko( vector < sf::RectangleShape > temporary, int x, int y ) sf::RectangleShape losuj( vector < sf::RectangleShape > vec, sf::RectangleShape jab ) void main() { ( ... ) while( oknoAplikacji.isOpen() ) { oknoAplikacji.clear(); if( koniecgry == 1 ) { ( ... ) } if( koniecgry == 0 ) { ( ... ) } sf::Event zdarzenie; while( oknoAplikacji.pollEvent( zdarzenie ) && koniecgry == 0 ) { jablko.setFillColor( sf::Color::Blue ); if( czlowiek[ 0 ].getPosition().x == jablko.getPosition().x && czlowiek[ 0 ].getPosition().y == jablko.getPosition().y ) { ( ... ) if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Right ) { klawisz = 1; ( ... ) } else if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Left ) { klawisz = 2; ( ... ) } else if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Up ) { klawisz = 3; ( ... ) } else if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Down ) { klawisz = 4; ( ... ) } } else { if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Right && sprawdz( czlowiek, 1 ) == true ) { klawisz = 1; ( ... ) } else if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Left && sprawdz( czlowiek, 2 ) == true ) { klawisz = 2; ( ... ) } else if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Up && sprawdz( czlowiek, 3 ) == true ) { klawisz = 3; ( ... ) } else if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Down && sprawdz( czlowiek, 4 ) == true ) { klawisz = 4; ( ... ) } ( ... ) } } |
|
DejaVu |
» 2021-04-25 19:24:18 if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Right ) { pozycjaGracza.x += 1; }
|
|
hakunamatata Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2021-04-25 19:30:02 To, to działa, chodzi mi o automatyczne puszczenie tego, tzn. jesli ostatni klawisz byl prawy, zeby waz podrozowal co xxx milisekund w prawo (dopoty inny klawisz nie zostanie uzyty)
Chodzi o dodanie tego elementu czasu.
Biblioteka sf::Clock? Jakiś przykładowy tutorial do niej?
edit: jednak latwiejsze niż się wydawało. Można pozamykać :-) |
|
« 1 » |