problemy z grami 2d
Ostatnio zmodyfikowano 2010-08-26 11:24
Phoenix47 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
problemy z grami 2d » 2010-08-26 09:49:02 Mam kilka pytań dotyczących programowania gier 2d. Korzystam z biblioteki allegro i z kursu http://kursy.ddt.pl/?TutorialId=7
1. Kiedy wrzucam jakąś dużą bitmapę na tło i mniejszą (postać) to to po ekranie latają szare paski w górę i w dół (tak jak w telewizorze kiedy źle odbiera (-: co mam zrobić, żeby temu zapobiec?
2. Jak sprawić żeby postać była zawsze po środku, a tło przesuwało się w lewo i w prawą?
|
|
Phoenix47 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-08-26 09:59:50 3. Jak zrobić grawitację do gry platformowej. Tak żeby postać skoczyła i spadła na dół 4. Jak w ogóle zrobić coś przez co postać nie będzie mogła przejść (ziemia ściana itp.) |
|
malan |
» 2010-08-26 10:14:42 1. [Kurs Allegro, C++] Podwójne buforowanie2. if( key[ KEY_UP ] ) pozycjaTlaY++; else if( key[ KEY_RIGHT ] ) pozycjaTlaX--; else if( key[ KEY_DOWN ] ) pozycjaTlaY--; else if( key[ KET_LEFT ] ) pozycjaTlaX++;
Trzeba pamiętać jeszcze o tym, że kiedy tło się "skończy" postać będzie musiała dojść do krawędzi bitmapy... 3. if( key[ KEY_UP ] ) jump = true;
if( jump ) { if( posY > 30 ) posY--; else { if( posY < 120 ) posY++; else jump = false; } } Jakoś tak ;p. 4. [ddt.pl] KolizjePamiętaj, że istnieje taka opcja jak "Edytuj" :). |
|
Phoenix47 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-08-26 10:17:09 dzięki zaraz sprawdzę (-: |
|
Phoenix47 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-08-26 10:23:04 te coś ze skokiem nie działa. spróbuje jeszcze |
|
pekfos |
» 2010-08-26 10:26:16 wystarczy poszukać. każdy z tych problemów był już niejednokrotnie poruszany na forum. |
|
malan |
» 2010-08-26 10:31:52 Musisz pokombinować- to jest tylko przykład. Zara sprawdzę, czy działa... |
|
pekfos |
» 2010-08-26 11:09:22 void jump() { if( key[ KEY_UP ] ) speed =- 20; y += speed++; } prędzej coś z tego |
|
« 1 » 2 |