Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[LUA]Tworzenie nowego obiektu tej samej klasy

Ostatnio zmodyfikowano 2022-02-26 18:22
Autor Wiadomość
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[LUA]Tworzenie nowego obiektu tej samej klasy
» 2022-02-25 20:06:10
Witam ponownie :)

Od jakiegoś czasu piszę sobie rekreacyjnie edytor do tworzenia gier. Skryptowanie oparłem na lua/SOL2 i mam pewien problem.. Przeszukuję internet i szczerze mówiąc nie wiem jak stworzyć nowy obiekt danej klasy LUA.. Mianowicie:

kod obiektu:

scr_0 = {
x = 0,
y = 0,

Update = function()
x = mouse.x+111
y = mouse.y+15
 draw_sprite("spr_0", x, y)
 --x = x + 1
end,
new = function()
local self = setmetatable({}, scn_0)
return self
end
Raczej coś źle robię, nie jestem mistrzem LUA i stąd post :) Czy muszę ręcznie przepisywać wszystkie zmienne i funkcje dla nowej instancji? Problem w tym, że funkcja new jest generowana przez mój program i jedyne do czego mam z niego dostęp to obiekt lua_state, nazwa skryptu i jego "goły kod".
P-179297
DejaVu
» 2022-02-25 20:32:30
Pewnie powinieneś posiedzieć i poczytać tutoriale jak to się ogarnia...

https://www.lua.org/pil/16.html
P-179298
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2022-02-26 18:22:44
Przeczytałem to, kolejne 2 i zrobiłem aczkolwiek lua jest pogmatwane :D
P-179300
« 1 »
  Strona 1 z 1