Gra w c++ z użyciem SFML
Ostatnio zmodyfikowano 2022-09-03 20:10
Asador198 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Gra w c++ z użyciem SFML » 2022-09-02 15:10:52 Witam, czy czy mógłby ktoś zrobić code review I ocenić grę ?
https://github.com/krystian5642/SpaceShooterGame |
|
pekfos |
» 2022-09-02 19:33:01 1. Niepotrzebnie używasz referencji w metodach. Typów prymitywnych nie ma sensu zwracać ani przekazywać przez referencję na stałą. 2. Używanie bez powodu this-> by odnosić się do składowych to zbędne pisanie i zły nawyk, jeśli próbujesz tak wizualnie rozróżniać składowe od zmiennych lokalnych. 3. Dziedziczenie po sf::RectangleShape itp nie ma sensu. Jak już, lepiej po sf::Drawable by zachować rysowanie przez draw(), ale nie wprowadzać do interfejsu nieoczekiwanych metod. Szczególnie to widać w GameBar, gdzie już musisz kombinować z kolidującymi nazwami. Obiekty sf::RectangleShape itp lepiej mieć jako składowe, albo w ogóle tworzyć je tylko na potrzeby rysowania, jako zmienne lokalne. 4. Dużo kopiowanego kodu. Na przykład playerBullets i enemyBullets. Gdyby dodać do klasy Bullet informację czy jest to pocisk gracza, czy nie, można by je przechowywać razem i uniknąć utrzymywania dwóch kontenerów. A jeśli naprawdę prościej mieć dwa osobne kontenery niż parametryzować wszystkie różnice w zachowaniu, to zamiast kopiować kod, lepiej utworzyć funkcję pomocniczą (metodę, lambdę, cokolwiek) i wywołać ją parę razy. |
|
Asador198 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2022-09-02 21:09:37 Dziękuje za cenne uwagi, co do punku czwartego miałem informacje czyj jest pocisk ale później z tego zrezygnowałem I raczje nie był to najlepszy pomysł |
|
Asador198 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2022-09-02 22:11:27 Mam jeszcze jedno pytanie, jeśli bym w przyszłości chociaż chciał dostać się na staż związany z C++ , jakie rzeczy jeszcze powinienem umieć? |
|
pekfos |
» 2022-09-03 20:10:38 Trzeba umieć programować, to pewnie jedyna rzecz jakiej nie da się łatwo przeskoczyć. Technologie są mocno zależne od firmy, ale nigdy nie zaszkodzi znać technicznego angielskiego i Linuksa. Były gdzieś na forum tematy specjalnie o tym, np Praktyki w IT dla samouków . |
|
« 1 » |