Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Gra w c++ z użyciem SFML

Ostatnio zmodyfikowano 2022-09-03 20:10
Autor Wiadomość
Asador198
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Gra w c++ z użyciem SFML
» 2022-09-02 15:10:52
Witam, czy czy mógłby ktoś zrobić code review I ocenić grę ?

https://github.com/krystian5642/SpaceShooterGame
P-179625
pekfos
» 2022-09-02 19:33:01
1. Niepotrzebnie używasz referencji w metodach. Typów prymitywnych nie ma sensu zwracać ani przekazywać przez referencję na stałą.
2. Używanie bez powodu
this->
 by odnosić się do składowych to zbędne pisanie i zły nawyk, jeśli próbujesz tak wizualnie rozróżniać składowe od zmiennych lokalnych.
3. Dziedziczenie po sf::RectangleShape itp nie ma sensu. Jak już, lepiej po sf::Drawable by zachować rysowanie przez draw(), ale nie wprowadzać do interfejsu nieoczekiwanych metod. Szczególnie to widać w GameBar, gdzie już musisz kombinować z kolidującymi nazwami. Obiekty sf::RectangleShape itp lepiej mieć jako składowe, albo w ogóle tworzyć je tylko na potrzeby rysowania, jako zmienne lokalne.
4. Dużo kopiowanego kodu. Na przykład playerBullets i enemyBullets. Gdyby dodać do klasy Bullet informację czy jest to pocisk gracza, czy nie, można by je przechowywać razem i uniknąć utrzymywania dwóch kontenerów. A jeśli naprawdę prościej mieć dwa osobne kontenery niż parametryzować wszystkie różnice w zachowaniu, to zamiast kopiować kod, lepiej utworzyć funkcję pomocniczą (metodę, lambdę, cokolwiek) i wywołać ją parę razy.
P-179626
Asador198
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2022-09-02 21:09:37
Dziękuje za cenne uwagi, co do punku czwartego miałem informacje czyj jest pocisk ale później z tego zrezygnowałem I raczje nie był to najlepszy pomysł
P-179627
Asador198
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2022-09-02 22:11:27
Mam jeszcze jedno pytanie, jeśli bym w przyszłości chociaż chciał dostać się na staż związany z C++ , jakie rzeczy jeszcze powinienem umieć?
P-179628
pekfos
» 2022-09-03 20:10:38
Trzeba umieć programować, to pewnie jedyna rzecz jakiej nie da się łatwo przeskoczyć. Technologie są mocno zależne od firmy, ale nigdy nie zaszkodzi znać technicznego angielskiego i Linuksa. Były gdzieś na forum tematy specjalnie o tym, np Praktyki w IT dla samouków .
P-179631
« 1 »
  Strona 1 z 1