Vulkan + C++, pytanie odnośnie GLFW - Okna. ( Czy GLFW jest konieczne w Vulkan? )
Ostatnio zmodyfikowano 2023-05-15 17:03
befejak Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Vulkan + C++, pytanie odnośnie GLFW - Okna. ( Czy GLFW jest konieczne w Vulkan? ) » 2023-05-15 04:43:10 Witam, Od jakiegoś czasu bawię się grafiką i chciałem zrobić prostą grę 2D ( RPG Survival ) Napisałem więc sporo funkcji dla WinApi, udało mi się wyświetlić grafiki oraz różne efekty.
I tak długo jak gra nie renderuje żadnego oświetlenia albo zbyt wielu przezroczystych obiektów to działa 100% ok. Problem pojawia się jak pojawiają się efekty świetlne.
CPU zwyczajnie nie wyrabia ( a rysowanie + logike gry i wszystko inne miałem na jednym procesie / wątku )
Postanowiłem więc poszukać czegoś co pozwoli mi używać GPU, Pierwsza moja myśl padła na CUDA od NVidia, ale wyczytałem że NVidia wspiera CUDA tylko dla ich najnowszych kart graficznych i na starszych kartach mogę mieć problemy z funkcjonowaniem CUDA.
Polecono mi użycie Vulkan-u, wcześniej o nim słyszałem ale nic nie czytałem, w miarę jak czytam to dowiaduję się coraz więcej dobrego na temat Vulkan-u Więc jestem bardzo zadowolony że go wybrałem :)
Tutaj pojawia się moje pytanie, jestem na trzecim etapie kursu Vulkanu ( albo raczej "trzeciej lekcji" ) W kursie mówią że Vulkan nie posiada własnego wsparcia dla okien ( Window ) i trzeba je zrobić samemu z "GLFW"
Nigdy nie korzystałem z żadnego GLFW i podczas próby kompilacji kompilator pokazuje mi errory że nie zna tych funkcji.
Na kursie nie mogę zadać pytań więc pytam tutaj, Czy mogę używać okien zrobionych z Windows-em via WinApi czy konieczne będzie dla mnie pobranie tego "GLFW"
Z okienkami od Windows-a jestem już dobrze zaznajomiony i nie chciałbym się uczyć "GLFW" tylko dla okien ( Window ), poza tym sporo mojego kodu poleci do śmieci jeśli Vulkan nie działa z oknami WinApi. ( Jakby co to robię tylko pod Windows-a więc nie zależy mi na CrossPlatform ) |
|
pekfos |
» 2023-05-15 17:03:43 |
|
« 1 » |