Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Vulkan + C++, pytanie odnośnie GLFW - Okna. ( Czy GLFW jest konieczne w Vulkan? )

Ostatnio zmodyfikowano 2023-05-15 17:03
Autor Wiadomość
befejak
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Vulkan + C++, pytanie odnośnie GLFW - Okna. ( Czy GLFW jest konieczne w Vulkan? )
» 2023-05-15 04:43:10
Witam,
 Od jakiegoś czasu bawię się grafiką i chciałem zrobić prostą grę 2D ( RPG Survival )
 Napisałem więc sporo funkcji dla WinApi, udało mi się wyświetlić grafiki oraz różne efekty.

I tak długo jak gra nie renderuje żadnego oświetlenia albo zbyt wielu przezroczystych obiektów to działa 100% ok.
 Problem pojawia się jak pojawiają się efekty świetlne.

 CPU zwyczajnie nie wyrabia ( a rysowanie + logike gry i wszystko inne miałem na jednym procesie / wątku )

Postanowiłem więc poszukać czegoś co pozwoli mi używać GPU,
 Pierwsza moja myśl padła na CUDA od NVidia, ale wyczytałem że NVidia wspiera CUDA tylko dla ich najnowszych kart graficznych i na starszych kartach mogę mieć problemy z funkcjonowaniem CUDA.

Polecono mi użycie Vulkan-u, wcześniej o nim słyszałem ale nic nie czytałem, w miarę jak czytam to dowiaduję się coraz więcej dobrego na
 temat Vulkan-u Więc jestem bardzo zadowolony że go wybrałem :)


Tutaj pojawia się moje pytanie, jestem na trzecim etapie kursu Vulkanu ( albo raczej "trzeciej lekcji" )
 W kursie mówią że Vulkan nie posiada własnego wsparcia dla okien ( Window ) i trzeba je zrobić samemu z "GLFW"

Nigdy nie korzystałem z żadnego GLFW i podczas próby kompilacji kompilator pokazuje mi errory że nie zna tych funkcji.


Na kursie nie mogę zadać pytań więc pytam tutaj,
 Czy mogę używać okien zrobionych z Windows-em via WinApi czy konieczne będzie dla mnie pobranie tego "GLFW"

Z okienkami od Windows-a jestem już dobrze zaznajomiony i nie chciałbym się uczyć "GLFW" tylko dla okien ( Window ), poza tym sporo mojego kodu poleci do śmieci jeśli Vulkan nie działa z oknami WinApi. ( Jakby co to robię tylko pod Windows-a więc nie zależy mi na CrossPlatform )
P-180138
pekfos
» 2023-05-15 17:03:43
Da się użyć okna z WinAPI: https://registry.khronos.org/vulkan/specs/1.3-extensions/man/html/vkCreateWin32SurfaceKHR.html.

Chociaż jeśli chcesz zrobić grę, to być może powinieneś zrobić grę, a nie najpierw własny silnik graficzny i potem może grę. Jak chcesz czegoś co pozwoli używać GPU, weź dowolną bibliotekę graficzną na bazie OpenGL/Vulkan, np SFML.
P-180139
« 1 »
  Strona 1 z 1