Kolizje prymitywów
Ostatnio zmodyfikowano 2023-08-28 12:45
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2023-08-14 21:35:29 Racja zapomniałem o abs(). A jak zrobić kolizje koła z prostokątem? |
|
pekfos |
» 2023-08-14 22:35:05 |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2023-08-15 08:46:04 To nie działa : (m - mapa, cam - camera) if( abs( cam->right - m->left ) <( cam->w + m->w ) && abs( cam->top - m->bottom ) <( cam->h + m->h ) ) mapVisible = true; else mapVisible = false;
|
|
pekfos |
» 2023-08-15 19:54:42 A co z tym co pisałem o środkach i promieniach? Jeśli środki prostokątów w osi X (lub Y) są od siebie oddalone o nie więcej niż połowę sumy ich szerokości (wysokości), to na siebie zachodzą. Połowę bo od środka do krawędzi masz pół szerokości/wysokości. I zaznaczam "nie więcej" bo w innych wzorach dopuszczasz styczność figur jako kolizję, a dla prostokątów jak dotąd nie. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2023-08-16 07:50:20 A nie przypadkiem odwrotnie? |
|
pekfos |
» 2023-08-16 20:34:52 Ale co odwrotnie? Napisz kod tak jak sądzisz że powinien być napisany i zobacz czy działa. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2023-08-19 11:14:54 if( abs( cam->right - m->left ) <( cam->w + m->w ) / 2.f && abs( cam->top - m->bottom ) <( cam->h + m->h ) / 2.f ) mapVisible = true; else mapVisible = false;
|
|
pekfos |
» 2023-08-19 21:32:31 I działa? |
|
1 « 2 » 3 |