Zasady działania kamery w allegro 5 c++
Ostatnio zmodyfikowano 2023-11-26 22:50
AP1994 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Zasady działania kamery w allegro 5 c++ » 2023-11-21 20:37:59 Przydałoby mi się wytłumaczenie kilku szczegółów działania al_build_camera_transform. Jak użyć al_build_camera_transform do uzyskania podobnego efektu jak przy al_identity_transform? Kiedy próbuje, to widzę na ekranie tylko jakieś fragmenty obrazu, albo nie widzę go wcale. Podczas wykonywania transformacji wszystkie obiekty wyświetlam na osi z=0. |
|
pekfos |
» 2023-11-21 20:46:20 |
|
AP1994 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2023-11-22 09:11:29 To dlatego założyłem temat, że nawet patrząc na kod, źródłowy tej funkcji nie wychodziła mi taka transformacja, jakiej oczekiwałem. |
|
pekfos |
» 2023-11-22 18:10:47 Podaj kod. Z samego opisu nie będę zgadywać co robisz, ani tym bardziej co robisz źle. |
|
AP1994 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2023-11-23 14:26:15 |
|
pekfos |
» 2023-11-23 18:15:07 Nie rozumiem co tu chcesz osiągnąć. Nie używasz al_rotate_transform_3d i al_scale_transform_3d o które pytasz. Wszystko rysujesz na płasko w płaszczyźnie z=0 i patrzysz na to pod kątem z (0,0,0) na (1,1,1). Jedyne co masz podpięte to cam.move() które robi translację w przestrzeni współrzędnych kamery, co nie jest zmianą pozycji kamery. |
|
AP1994 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2023-11-25 15:30:33 Jak użyć al_build_camera_transform do uzyskania podobnego efektu jak przy al_identity_transform? To znaczy jak sprawić, żeby kamera widziała to samo co po wywołaniu al_identity_transform? |
|
AP1994 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2023-11-25 19:46:37 zmodyfikowałem nieco pliki pliki Camera.cpp Camera.h main.cpp i zaczęło się wyświetlać prawidłowo, ale nie rozumiem dlaczego oś z mojej kamery działa w zakresie 0-1. Na przykład gdybym położył kamerę na z -10 i dał jej pole widzenia na osi z 10 to nie pokazują mi się obiekty wyświetlane na z 0. |
|
« 1 » 2 |