Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Jak powinna wyglądać główna pętla gry?

Ostatnio zmodyfikowano 2024-01-30 21:10
Autor Wiadomość
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Jak powinna wyglądać główna pętla gry?
» 2024-01-30 20:17:24
Witam.
Staram się napisać w pełni poprawną pętle gry. Na razie jestem na tym etapie. Czy czegoś brakuje mojej pętli ?

C/C++
int main()
{
   
bool isRun = true;
   
   
while( isRun )
   
{
       
time = clock();
       
       
// 1. pobranie eventów oraz ich obsługa
        // ruch kursora oraz klikniecia
        // naduszenie przycisków
       
        // 2. zarządzanie obiektami
        // ruch
        // animacje
        // kolizje
       
        // 3. sortowanie obiektów
        //
       
        // 4. wyświetlanie obiektów
        //
       
        // 5. limitowanie Klatek na sekundę
        //
   
}
}
P-180628
DejaVu
» 2024-01-30 20:26:55
Poprawna pętla gry wyłoni Ci się podczas implementacji. Nie teoretyzuj tylko po prostu implementuj grę. Najlepszym przykładem dlaczego założenia Twojej koncepcji pętli są co najmniej dziwne jest "animacja", ponieważ 'animacja' to nie jest jedna klatka, tylko cykl klatek zależnych od stanu (o ile rozważamy obrazki, a nie modele 3D).
P-180629
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-01-30 21:08:32
Chodziło mi raczej o obsługę animacji tzn. obliczanie kolejnej klatki do renderowania.
P-180632
DejaVu
» 2024-01-30 21:10:37
to zależy od tego czy masz animację zdefiniowaną jako kolejne sprajty czy też jako model, który trzeba interpolować. Innymi słowy: po prostu implementuj tak jak czujesz i patrz co działa, a co sprawia problemy.
P-180633
« 1 »
  Strona 1 z 1