Wczytywanie pierwszych modeli 3D
Ostatnio zmodyfikowano 2024-02-13 16:06
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Wczytywanie pierwszych modeli 3D » 2024-02-11 23:46:49 |
|
DejaVu |
» 2024-02-11 23:48:13 W C++ to zapewne powinieneś użyć silnika Ogre3D lub Irrlicht. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-02-11 23:52:19 Widzę, że jakiś poradnik Irrlicht'a jest tu na stronie ale skromny. Zna ktoś tu dobrze Irrlicht'a w razie co?
|
|
DejaVu |
» 2024-02-11 23:54:28 Generalnie to nie ma większego znaczenia kto zna te biblioteki. Najpierw musisz przebić się przez kompilację tych bibliotek, a to samo w sobie jest przedsięwzięciem. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-02-12 00:19:23 właśnie to zauważyłem, pobrałem Irrlicht'a z ich oficjalnej strony ( https://irrlicht.sourceforge.io/?page_id=10). Pobrana paczka na szczęście zawierała dema i projekty. Na nieszczęście projekty nie chcą się kompilować. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-02-12 14:39:46 Projekty demonstracyjne są poprawnie skonfigurowane, ale ja na swoim komputerze nie miałem "Windows7.1SDK (nie jest zainstalowany)".
Właściwości konfiguracji->Ogólne->Zestaw narzędzi platformy należy ustawić "Visual Studio 2022 (v143)"
Teraz Irrlicht jest obsługiwany i projekty demo kompiluje bez problemów.
...
Model o który pytałem zapisany jest w formacie *.FBX. Niestety Irrlicht takiego formatu nie obsługuje.. :-/ Ale jak zobaczyłem ponad 7000 FPS, postanowiłem się nie zniechęcać |
|
DejaVu |
» 2024-02-12 20:18:30 To go przekonwertuj Blenderem do formatu, który obsługuje irrlicht. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-02-12 20:43:22 Done. Model 3D wczytany. Dzięki DejaVu za pomoc !! 1. Model w formacie *.fbx importujemy do blendera oraz eksportujemy w formacie *.obj2. Materiał w formacie *.mat wczytujemy programem graficznym (np. PhotoMind) oraz zapisujemy jako obraz w formacie *.png3. Model możemy wczytać za pomocą narzędzia 09.Meshviewer z Irrlichta (irrlicht-1.8.5). Najpierw wczytujemy model(*.obj), następnie wczytujemy materiał (*.png) i wszystko ładnie działa. |
|
« 1 » 2 |