Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Wczytywanie pierwszych modeli 3D

Ostatnio zmodyfikowano 2024-02-13 16:06
Autor Wiadomość
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Wczytywanie pierwszych modeli 3D
» 2024-02-11 23:46:49
Witam.
Znalazłem taki oto model 3D i chciałbym go renderować w swoim programie.
Od czego powinienem zacząć? Jaką bibliotekę 3D polecacie?

link do modelu:
https://assetstore.unity.com/packages/3d/characters/toony-tiny-rts-demo-141705

P-180738
DejaVu
» 2024-02-11 23:48:13
W C++ to zapewne powinieneś użyć silnika Ogre3D lub Irrlicht.
P-180739
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-02-11 23:52:19
Widzę, że jakiś poradnik Irrlicht'a jest tu na stronie ale skromny. Zna ktoś tu dobrze Irrlicht'a w razie co?
P-180740
DejaVu
» 2024-02-11 23:54:28
Generalnie to nie ma większego znaczenia kto zna te biblioteki. Najpierw musisz przebić się przez kompilację tych bibliotek, a to samo w sobie jest przedsięwzięciem.
P-180741
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-02-12 00:19:23
właśnie to zauważyłem, pobrałem Irrlicht'a z ich oficjalnej strony (https://irrlicht.sourceforge.io/?page_id=10).
Pobrana paczka na szczęście zawierała dema i projekty. Na nieszczęście projekty nie chcą się kompilować.
P-180742
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-02-12 14:39:46
Projekty demonstracyjne są poprawnie skonfigurowane, ale ja na swoim komputerze nie miałem "Windows7.1SDK (nie jest zainstalowany)".

Właściwości konfiguracji->Ogólne->Zestaw  narzędzi platformy należy ustawić "Visual Studio 2022 (v143)"

Teraz Irrlicht jest obsługiwany i projekty demo kompiluje bez problemów.

...

Model o który pytałem zapisany jest w formacie *.FBX. Niestety Irrlicht takiego formatu nie obsługuje.. :-/ Ale jak zobaczyłem ponad 7000 FPS, postanowiłem się nie zniechęcać
P-180744
DejaVu
» 2024-02-12 20:18:30
To go przekonwertuj Blenderem do formatu, który obsługuje irrlicht.
P-180751
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-02-12 20:43:22
Done. Model 3D wczytany.
Dzięki DejaVu za pomoc !!

1. Model w formacie *.fbx importujemy do blendera oraz eksportujemy w formacie *.obj
2. Materiał w formacie *.mat wczytujemy programem graficznym (np. PhotoMind) oraz zapisujemy jako obraz w formacie *.png
3. Model możemy wczytać za pomocą narzędzia 09.Meshviewer z Irrlichta (irrlicht-1.8.5). Najpierw wczytujemy model(*.obj), następnie wczytujemy materiał (*.png) i wszystko ładnie działa.

P-180752
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona