tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-03-06 06:23:38 HexTile * nleft = neighbours[ getDirection( i ) ]; HexTile * nright = neighbours[ getDirection( i + 1 ) ];
if( nleft != nullptr && nright != nullptr && height > nleft->height && height > nright->height ) { sidesMeshBuffer[ 6 ]->Indices.push_back( 0 ); sidesMeshBuffer[ 6 ]->Indices.push_back( 1 ); sidesMeshBuffer[ 6 ]->Indices.push_back( 2 ); sidesMeshBuffer[ 6 ]->Vertices.push_back( S3DVertex( hexVertices[ 2 *( i + 1 ) ], h * heightStep, hexVertices[ 2 *( i + 1 ) + 1 ], 0, 0, 0, color, texture_uv[ 2 * i ], texture_uv[ 2 * i + 1 ] ) ); sidesMeshBuffer[ 6 ]->Vertices.push_back( S3DVertex( float( nleft->x ) + hexVertices[ 2 * getDirection( i + 3 ) ] * tileBaseFactor, height * heightStep, float( nleft->z ) + hexVertices[ 2 * getDirection( i + 3 ) + 1 ] * tileBaseFactor, 0, 0, 0, color, 0, 0 ) ); sidesMeshBuffer[ 6 ]->Vertices.push_back( S3DVertex( float( nright->x ) + hexVertices[ 2 * getDirection( i + 4 ) ] * tileBaseFactor, height * heightStep, float( nright->z ) + hexVertices[ 2 * getDirection( i + 4 ) + 1 ] * tileBaseFactor, 0, 0, 0, color, 0, 0 ) ); }
|
|
pekfos |
» 2024-03-06 18:31:13 Dopuszczasz styk kafli z trzema różnymi wysokościami? Jeśli tak, to byłby lepszy przypadek do analizy. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-03-06 20:10:26 W tę stronę iść ? if( left != nullptr ) { if( left->height == this->height ) { } else if( left->height < this->height ) { } else { } }
|
|
pekfos |
» 2024-03-06 22:56:04 Pytanie czy te poziome przejścia między kaflami są ok jeśli wypadają na różnych wysokościach. Co do dziury, masz ją dlatego że rozerwałeś model kafla ciągnąc jeden z zewnętrznych boków w górę. Według schematu z pierwszego postu, ciągniesz bok (v2,v3) w górę wprowadzając drugi wierzchołek v3'. Można by to załatać dodając trójkąt (v3, v4, v3'), ale będzie stał pionowo, więc raczej słabo. 3 sąsiednie sześciokąty powinny być połączone trójkątem, jak na rysunku referencyjnym, potem ten trójkąt podziel pod teksturowanie przejść. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-03-07 04:34:14 nic nie rozumiem z tego co napisałeś |
|
pekfos |
» 2024-03-08 16:32:11 To zrobiłeś:  Przejścia mogłyby wyglądać tak:  |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-03-09 01:07:58 Tak, właśnie coś takiego próbuję zaprogramować. Z tym, myślałem że trójkąt pomiędzy kaflami składa się z trzech trójkątów a nie czworoboków. Teraz to już kompletnie nie mam pojęcia jak to napisać :-/ |
|
pekfos |
» 2024-03-09 17:49:39 Jak się lepiej przyjrzysz, to u mnie sześciokąt też jest sześciokątem, a z tym sobie jakoś poradziłeś. Rozbij to sobie na 2 trójkąty, co za różnica. Wszystkie współrzędne dodatkowych punktów można obliczyć jako średnią z 2 lub 3 punktów dużego trójkąta. |
|
1 « 2 » 3 4 |