Operacje na lokacjach - przycinanie stringa
Ostatnio zmodyfikowano 2024-06-01 22:57
| tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika | Operacje na lokacjach - przycinanie stringa » 2024-05-30 02:00:13 Witam. Mam taki problem, że potrzebuję wyciąć fragment lokalizacji pliku. 
 Chodzi o to by z:
 "C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/hero/attackTop0.png"
 zrobić:
 "assets/hero/attackTop0.png"
 | 
|  | 
| pekfos | » 2024-05-30 11:47:08 Po samym przykładzie nie wiadomo o co chodzi. Po co w ogóle chcesz to robić? | 
|  | 
| tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika | » 2024-05-30 15:34:46 Mam wiele tekstur, które tak samo się nazywają ( C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/hero/attackLeft0.png,
 C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/dziobak/attackLeft0.png,
 C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/wilczur/attackLeft0.png itd. )
 i różnią się tylko lokacjami. Chciałbym móc dynamicznie przydzielać te tekstury do obiektów przy pomocy getTexture (string location)
 
 A najczytelniej, by było gdyby można było podawać adresy względne do funkcji.
 | 
|  | 
| pekfos | » 2024-05-30 20:54:30 Teraz już w ogóle nie wiadomo o co chodzi. Chciałeś uzyskać ścieżkę assets/hero/attackTop0.png , która jest jednoznaczna, nie ma żadnego problemu że w innym katalogu jest plik o tej samej nazwie. Nie mam pojęcia czemu chcesz uzyskać  taką ścieżkę zamiast ją po prostu mieć. Skąd się to wzięło: C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D ? Ostatnio jak sprawdzałem, gra działała też w innej lokalizacji. A najczytelniej, by było gdyby można było podawać adresy względne do funkcji. To może pokaż kod jaki chciałbyś mieć i wtedy pomyślimy jak rozwiązać problemy, które cię przed tym powstrzymują. | 
|  | 
| tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika | » 2024-06-01 00:40:15 chodziło m io to jak z adresu bezwzględnego odjąć adres lokalizacji tak, by powstał adres względny. 
 Czyli z tego adresu:
 C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/hero/attackLeft0.png
 
 odjąć adres obecnej lokalizacji:
 C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/
 
 tak by powstał adres względny:
 assets/hero/attackLeft0.png
 | 
|  | 
| pekfos | » 2024-06-01 12:48:39 #include <iostream>#include <filesystem>
 
 int main()
 {
 std::cout << std::filesystem::relative( "C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/hero/attackLeft0.png", "C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/" ).string();
 }
 | 
|  | 
| tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika | » 2024-06-01 17:27:41 a istnieje jakiś substytut, bo std::filesystem  mi nie chce zadziałać ? | 
|  | 
| pekfos | » 2024-06-01 21:36:15 A dołączyłeś <filesystem>? Następnym razem podawaj błędy jako tekst, to co masz w zakładce "Dane wyjściowe" to chyba będą nieformatowane komunikaty z kompilatora. | 
|  | 
| « 1 »  2 |