Operacje na lokacjach - przycinanie stringa
Ostatnio zmodyfikowano 2024-06-01 22:57
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Operacje na lokacjach - przycinanie stringa » 2024-05-30 02:00:13 Witam. Mam taki problem, że potrzebuję wyciąć fragment lokalizacji pliku.
Chodzi o to by z: "C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/hero/attackTop0.png" zrobić: "assets/hero/attackTop0.png" |
|
pekfos |
» 2024-05-30 11:47:08 Po samym przykładzie nie wiadomo o co chodzi. Po co w ogóle chcesz to robić? |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-05-30 15:34:46 Mam wiele tekstur, które tak samo się nazywają ( C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/hero/attackLeft0.png, C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/dziobak/attackLeft0.png, C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/wilczur/attackLeft0.png itd. ) i różnią się tylko lokacjami. Chciałbym móc dynamicznie przydzielać te tekstury do obiektów przy pomocy getTexture (string location)
A najczytelniej, by było gdyby można było podawać adresy względne do funkcji. |
|
pekfos |
» 2024-05-30 20:54:30 Teraz już w ogóle nie wiadomo o co chodzi. Chciałeś uzyskać ścieżkę assets/hero/attackTop0.png, która jest jednoznaczna, nie ma żadnego problemu że w innym katalogu jest plik o tej samej nazwie. Nie mam pojęcia czemu chcesz uzyskać taką ścieżkę zamiast ją po prostu mieć. Skąd się to wzięło: C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D? Ostatnio jak sprawdzałem, gra działała też w innej lokalizacji. A najczytelniej, by było gdyby można było podawać adresy względne do funkcji. To może pokaż kod jaki chciałbyś mieć i wtedy pomyślimy jak rozwiązać problemy, które cię przed tym powstrzymują. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-06-01 00:40:15 chodziło m io to jak z adresu bezwzględnego odjąć adres lokalizacji tak, by powstał adres względny.
Czyli z tego adresu: C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/hero/attackLeft0.png
odjąć adres obecnej lokalizacji: C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/
tak by powstał adres względny: assets/hero/attackLeft0.png |
|
pekfos |
» 2024-06-01 12:48:39 #include <iostream> #include <filesystem>
int main() { std::cout << std::filesystem::relative( "C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/hero/attackLeft0.png", "C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/" ).string(); } |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-06-01 17:27:41 a istnieje jakiś substytut, bo std::filesystem mi nie chce zadziałać ? |
|
pekfos |
» 2024-06-01 21:36:15 A dołączyłeś <filesystem>? Następnym razem podawaj błędy jako tekst, to co masz w zakładce "Dane wyjściowe" to chyba będą nieformatowane komunikaty z kompilatora. |
|
« 1 » 2 |