Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Operacje na lokacjach - przycinanie stringa

Ostatnio zmodyfikowano 2024-06-01 22:57
Autor Wiadomość
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Operacje na lokacjach - przycinanie stringa
» 2024-05-30 02:00:13
Witam. Mam taki problem, że potrzebuję wyciąć fragment lokalizacji pliku.

Chodzi o to by z:
"C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/hero/attackTop0.png"
zrobić:
"assets/hero/attackTop0.png"
P-181143
pekfos
» 2024-05-30 11:47:08
Po samym przykładzie nie wiadomo o co chodzi. Po co w ogóle chcesz to robić?
P-181144
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-05-30 15:34:46
Mam wiele tekstur, które tak samo się nazywają (
C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/hero/attackLeft0.png,
C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/dziobak/attackLeft0.png,
C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/wilczur/attackLeft0.png itd. )
i różnią się tylko lokacjami. Chciałbym móc dynamicznie przydzielać te tekstury do obiektów przy pomocy getTexture (string location)

A najczytelniej, by było gdyby można było podawać adresy względne do funkcji.
P-181145
pekfos
» 2024-05-30 20:54:30
Teraz już w ogóle nie wiadomo o co chodzi. Chciałeś uzyskać ścieżkę assets/hero/attackTop0.png, która jest jednoznaczna, nie ma żadnego problemu że w innym katalogu jest plik o tej samej nazwie. Nie mam pojęcia czemu chcesz uzyskać taką ścieżkę zamiast ją po prostu mieć. Skąd się to wzięło: C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D? Ostatnio jak sprawdzałem, gra działała też w innej lokalizacji.

A najczytelniej, by było gdyby można było podawać adresy względne do funkcji.
To może pokaż kod jaki chciałbyś mieć i wtedy pomyślimy jak rozwiązać problemy, które cię przed tym powstrzymują.
P-181149
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-06-01 00:40:15
chodziło m io to jak z adresu bezwzględnego odjąć adres lokalizacji tak, by powstał adres względny.

Czyli z tego adresu:
C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/hero/attackLeft0.png

odjąć adres obecnej lokalizacji:
C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/

tak by powstał adres względny:
assets/hero/attackLeft0.png
P-181155
pekfos
» 2024-06-01 12:48:39
C/C++
#include <iostream>
#include <filesystem>

int main()
{
   
std::cout << std::filesystem::relative( "C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/assets/hero/attackLeft0.png", "C:/Users/tBane/Desktop/tBane/sources&programs/RPG2D/" ).string();
}
P-181157
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-06-01 17:27:41
a istnieje jakiś substytut, bo std::filesystem mi nie chce zadziałać ?

P-181159
pekfos
» 2024-06-01 21:36:15
A dołączyłeś <filesystem>? Następnym razem podawaj błędy jako tekst, to co masz w zakładce "Dane wyjściowe" to chyba będą nieformatowane komunikaty z kompilatora.
P-181160
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona