Budynki w grze 2D RPG
Ostatnio zmodyfikowano 2024-08-31 16:25
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Budynki w grze 2D RPG » 2024-07-12 14:36:09 Witam. Chciałbym stworzyć taką mapkę jak na poniższym screenie. Wiem już jak zrobić kafelki mapy, ale nie wiem w jaki sposób narysować i renderować ściany budynków. Są jakieś standardowe proporcje? |
|
DejaVu |
» 2024-07-12 14:38:39 A to nie będą po prostu dwa/trzy kafle w pionie ustawione z odpowiednimi teksturami, przez które nie da się przechodzić? |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-07-12 14:56:15 w sumie o tym nie pomyślałem nawet. Dzięki za radę. Efekt w lewym dolnym. Teraz tylko dopracować te ścianki. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-07-12 15:30:46 |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-07-13 16:41:10 Chciałbym aby w mojej grze budynki były renderowane w taki sposób, że gdy gracz jest poza budynkiem to normalnie widać budynek, zaś gdy jest wewnątrz wtedy widać wnętrze budynku. Drzwi budynku będzie trzeba otworzyć przed wejściem. Mniej więcej tak jak na załączonym GIF'ie. Co sądzicie o tym pomyśle? |
|
DejaVu |
» 2024-07-13 19:53:08 Tak chyba sporo gier tego typu ma zrobione, więc też zaimplementować możesz. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-07-18 12:12:14 Zrobiłem building Editor. Jeszcze przydałoby się, aby jakoś edytować zawartość skrzyń, mebli itp. oraz jakoś dodawać/edytować NPC. Edit // Dodałem opcję usuwania budynku w MapEdytorze kiedy klikniemy na niego PPM i na razie to tyle. Nie mam pomysłu jak przetwarzać budynki. name "testBuilding" texture "assets/buildings/testBuilding.png" size 16 16
//FLOORS 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0
// FURNITURES Furniture "furnitures/bed1" 64 80 Furniture "furnitures/bookshelf1" 128 64 Furniture "furnitures/wardrobe1" 192 64 Furniture "furnitures/table1" 192 176 Furniture "furnitures/barrel1" 48 176 Furniture "furnitures/barrel1" 64 176 Furniture "furnitures/barrel1" 80 176 Furniture "furnitures/chair1" 176 144 Furniture "furnitures/chair1" 208 144
// WALLS Wall "walls/stone_wall_top_3" 48 16 Wall "walls/stone_wall_top_3" 80 16 Wall "walls/stone_wall_top_3" 112 16 Wall "walls/stone_wall_top_3" 144 16 Wall "walls/stone_wall_top_3" 176 16 Wall "walls/stone_wall_top_3" 208 16 Wall "walls/stone_wall_top_2" 240 48 Wall "walls/stone_wall_top_2" 240 80 Wall "walls/stone_wall_top_2" 240 112 Wall "walls/stone_wall_top_2" 240 144 Wall "walls/stone_wall_top_3" 208 208 Wall "walls/stone_wall_top_3" 48 208 Wall "walls/stone_wall_bottom" 176 240 Wall "walls/stone_wall_bottom" 208 240 Wall "walls/stone_wall_bottom" 240 240 Wall "walls/stone_wall_bottom" 80 240 Wall "walls/stone_wall_bottom" 48 240 Wall "walls/stone_wall_bottom" 16 240 Wall "walls/stone_wall_top_2" 240 176 Wall "walls/stone_wall_top_2" 16 176 Wall "walls/stone_wall_top_2" 16 144 Wall "walls/stone_wall_top_2" 16 112 Wall "walls/stone_wall_top_2" 16 80 Wall "walls/stone_wall_top_2" 16 48 Wall "walls/stone_wall_top_4" 16 16 Wall "walls/stone_wall_top_5" 240 16 Wall "walls/stone_wall_top_6" 16 208 Wall "walls/stone_wall_top_7" 240 208 Wall "walls/stone_wall_top_8" 176 208 Wall "walls/stone_wall_top_9" 80 208
|
|
pekfos |
» 2024-08-23 20:25:11 Nie mam pomysłu jak przetwarzać budynki. Czyli że co z nimi robić? |
|
« 1 » 2 3 |