Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Budynki w grze 2D RPG

Ostatnio zmodyfikowano 2024-08-31 16:25
Autor Wiadomość
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Budynki w grze 2D RPG
» 2024-07-12 14:36:09
Witam. Chciałbym stworzyć taką mapkę jak na poniższym screenie. Wiem już jak zrobić kafelki mapy, ale nie wiem w jaki sposób narysować i renderować ściany budynków. Są jakieś standardowe proporcje?

P-181307
DejaVu
» 2024-07-12 14:38:39
A to nie będą po prostu dwa/trzy kafle w pionie ustawione z odpowiednimi teksturami, przez które nie da się przechodzić?
P-181308
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-07-12 14:56:15
w sumie o tym nie pomyślałem nawet. Dzięki za radę. Efekt w lewym dolnym. Teraz tylko dopracować te ścianki.
P-181309
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-07-12 15:30:46
P-181310
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-07-13 16:41:10
Chciałbym aby w mojej grze budynki były renderowane w taki sposób, że gdy gracz jest poza budynkiem to normalnie widać budynek, zaś gdy jest wewnątrz wtedy widać wnętrze budynku. Drzwi budynku będzie trzeba otworzyć przed wejściem. Mniej więcej tak jak na załączonym GIF'ie. Co sądzicie o tym pomyśle?

P-181311
DejaVu
» 2024-07-13 19:53:08
Tak chyba sporo gier tego typu ma zrobione, więc też zaimplementować możesz.
P-181312
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-07-18 12:12:14
Zrobiłem building Editor. Jeszcze przydałoby się, aby jakoś edytować zawartość skrzyń, mebli itp. oraz jakoś dodawać/edytować NPC.
Edit // Dodałem opcję usuwania budynku w MapEdytorze kiedy klikniemy na niego PPM i na razie to tyle. Nie mam pomysłu jak przetwarzać budynki.

building editor
building editor

name "testBuilding"
texture "assets/buildings/testBuilding.png"
size 16 16

//FLOORS
0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0
0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0
0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0
0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0
0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0
0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0
0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0
0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0
0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0
0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0
0 0 0 0 0 0 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0
0 0 0 0 0 0 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0
0 0 0 0 0 0 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0
0 0 0 0 0 0 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0

// FURNITURES
Furniture "furnitures/bed1" 64 80
Furniture "furnitures/bookshelf1" 128 64
Furniture "furnitures/wardrobe1" 192 64
Furniture "furnitures/table1" 192 176
Furniture "furnitures/barrel1" 48 176
Furniture "furnitures/barrel1" 64 176
Furniture "furnitures/barrel1" 80 176
Furniture "furnitures/chair1" 176 144
Furniture "furnitures/chair1" 208 144

// WALLS
Wall "walls/stone_wall_top_3" 48 16
Wall "walls/stone_wall_top_3" 80 16
Wall "walls/stone_wall_top_3" 112 16
Wall "walls/stone_wall_top_3" 144 16
Wall "walls/stone_wall_top_3" 176 16
Wall "walls/stone_wall_top_3" 208 16
Wall "walls/stone_wall_top_2" 240 48
Wall "walls/stone_wall_top_2" 240 80
Wall "walls/stone_wall_top_2" 240 112
Wall "walls/stone_wall_top_2" 240 144
Wall "walls/stone_wall_top_3" 208 208
Wall "walls/stone_wall_top_3" 48 208
Wall "walls/stone_wall_bottom" 176 240
Wall "walls/stone_wall_bottom" 208 240
Wall "walls/stone_wall_bottom" 240 240
Wall "walls/stone_wall_bottom" 80 240
Wall "walls/stone_wall_bottom" 48 240
Wall "walls/stone_wall_bottom" 16 240
Wall "walls/stone_wall_top_2" 240 176
Wall "walls/stone_wall_top_2" 16 176
Wall "walls/stone_wall_top_2" 16 144
Wall "walls/stone_wall_top_2" 16 112
Wall "walls/stone_wall_top_2" 16 80
Wall "walls/stone_wall_top_2" 16 48
Wall "walls/stone_wall_top_4" 16 16
Wall "walls/stone_wall_top_5" 240 16
Wall "walls/stone_wall_top_6" 16 208
Wall "walls/stone_wall_top_7" 240 208
Wall "walls/stone_wall_top_8" 176 208
Wall "walls/stone_wall_top_9" 80 208
P-181328
pekfos
» 2024-08-23 20:25:11
Nie mam pomysłu jak przetwarzać budynki.
Czyli że co z nimi robić?
P-181517
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona