System Kontroli Wersji GitHub
Ostatnio zmodyfikowano 2025-08-16 09:39
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
System Kontroli Wersji GitHub » 2024-07-18 14:39:47 GitHub to platforma do zarządzania kodem źródłowym, która wykorzystuje system kontroli wersji Git. System kontroli wersji to narzędzie, które śledzi zmiany w plikach i umożliwia zarządzanie różnymi wersjami tych plików w czasie. Repozytorium: Jest to miejsce przechowywania kodu źródłowego oraz jego historii. Służy do wersjonowania kodu i współpracy nad jego rozwojem.
Jak uploadować pliki do repozytorium za pomocą GIT?
cd folder-projektu // wchodzimy do folderu projektu git init // inicjalizacji git git add . // dodaje wszystkie zmienione pliki w bieżącym katalogu roboczym i wszystkich jego podkatalogach do obszaru stagingowego git commit -m "my changes" // Polecenie to tworzy nowy commit, który zawiera zmiany dodane do obszaru stagingowego. git branch -M main git remote add origin https://github.com/tBane1995/RPG2D.git git push -u origin main
Kopiowanie Repozytorium do folderu (nowego)
cd wybrany_folder git clone https://github.com/tBane1995/RPG2D
Jak zaktualizować folder?
cd wybrany_folder git pull
Co to jest i jak edytować commit?
Commit w systemach kontroli wersji, takich jak Git, to zapis zmian w repozytorium. Commit zawiera informacje o tym, co zostało zmienione, kto dokonał zmian, oraz kiedy te zmiany zostały wprowadzone. Każdy commit ma unikalny identyfikator (hash), który pozwala jednoznacznie go zidentyfikować.
Update plików do ostatniego commita:
Jeżeli edytowałeś pliki od ostatniego commita i chciałbyś go update'ować ale nie edytować komentarza commita to należy dodać pliki oraz pushować. cd wybrany_folder git add . git commit --amend git push --force
(jeśli po git commit --amend pojawi się edytor to należy z niego wyjść korzystając z tej kombinacji "ESC" + ":wq" + "Enter"
usunięcie ostatniego commita:
git reset --hard HEAD~1 git push origin +HEAD jeśli nie działa ostatnia komenda to: git push --force |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-07-20 01:13:56 Mój GIT się jakoś uszkodził i przesyła niewiadomo jakie pliki. Jak to naprawić ? "git reset" i "git init" nie pomógł. C:\Users\tBane\2D RPG>git push -u origin main Enumerating objects: 529, done. Counting objects: 100% (529/529), done. Delta compression using up to 6 threads Compressing objects: 100% (516/516), done. Writing objects: 100% (529/529), 60.57 MiB | 1.05 MiB/s, done. Total 529 (delta 118), reused 0 (delta 0), pack-reused 0 (from 0) remote: Resolving deltas: 100% (118/118), done. remote: error: Trace: c6195fe90bb04eb868d3261ab96080bda77ff5357195e2aff3f459e85849523a remote: error: See https://gh.io/lfs for more information. remote: error: File .vs/RPG/v17/ipch/AutoPCH/5e791f91c14db45b/MAIN.ipch is 208.19 MB; this exceeds GitHub's file size limit of 100.00 MB remote: error: GH001: Large files detected. You may want to try Git Large File Storage - https://git-lfs.github.com. To https://github.com/tBane1995/2D-RPG.git ! [remote rejected] main -> main (pre-receive hook declined) error: failed to push some refs to 'https://github.com/tBane1995/2D-RPG.git'
|
|
pekfos |
» 2024-07-20 15:43:30 Co ty w ogóle robisz z tym repo? Wydawało mi się że istniało wczoraj, a nawet przedwczoraj, a istnieje od dzisiaj. Wrzuciłeś wszystko od zera godzinę temu. remote: error: File .vs/RPG/v17/ipch/AutoPCH/5e791f91c14db45b/MAIN.ipch is 208.19 MB; this exceeds GitHub's file size limit of 100.00 MB
Nie commituje się binariów, a tym bardziej półproduktów kompilacji. W przypadku Visuala są gigantyczne. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-07-20 15:46:20 tak, ponieważ uploadowałem folder x64 z projektu i wyskakiwały mi błędy, że za duży plik i uploadować nie można i się GIT wysypał. Nie mogłem zresetować plików stagingowych i wrzuciłem wszystko od nowa. |
|
« 1 » |