Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Staty Potworów w grze 2D RPG

Ostatnio zmodyfikowano 2024-08-15 23:10
Autor Wiadomość
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Staty Potworów w grze 2D RPG
» 2024-08-15 19:02:14
W mojej grze 2D RPG planuję stworzyć prosty system statystyk potworów.
Każdy z potworów będzie posiadał informacje o sile, zręczności, inteligencji oraz punktach trafień.

HP_max - HIT POINTS = punkty trafień, punkty życia
STR - STRENGTH - Siła, odpowiada za wielkość zadawanych obrażeń
DEX - DEXTERITY - Zręczność, zwiększa szanse na trafienie przeciwnika
INT - INTELLIGENCE = Inteligencja, odpowiada za trafienie krytyczne. Im wyższa, tym wyższe są szanse na wykonanie silniejszego ciosu

DMG = DAMAGE - zadawane obrażenia
ACC - ACCURACY = celność, czyli szansa na trafienie

Na razie wymyśliłem kilka potworków i prosty sposób na obliczanie statystyk.

Obliczanie HP_max: number * 40
Obliczanie STR: number * 4
Obliczanie DEX: number * 2
Obliczanie INT: number * 1

Obliczanie DMG: STR * 2.5
Obliczanie ACC: rand()%DEXatt - DEXdef lub rand()%DEXatt - rand()%DEXdef


1. Dziobak
2. Goblin
3. Wilczur
4. Jaszczur
5. Niedźwiedź
6. Szpon
7. Kolcorożec
8. Golem
9. Troll
10. Bies

dziobak
dziobak
goblin
goblin
wilczur
wilczur
jaszczur
jaszczur
niedzwiedz
niedzwiedz
szpon
szpon
kolcorozec
kolcorozec
golem
golem
troll
troll
bies
bies

Planuję potem sprawdzać ręcznie statystyki potworów podczas walk i je trochę korygować. Czy to dobry pomysł? Czy istnieje już jakaś uniwersalna metoda pozwalająca na szybkie określanie statystyk potworów
 w grze?

Nazwa Sugerowany Poziom
Dziobak 1-2
Goblin 3-5
Wilczur 5-7
Jaszczur 7-10
Niedźwiedź 10 - 12
Szpon 12-15
Kolcorożec 15-18
Golem 18-20
Troll 20-23
Bies 23-26
P-181443
pekfos
» 2024-08-15 23:07:17
Czy istnieje już jakaś uniwersalna metoda pozwalająca na szybkie określanie statystyk potworów
A skąd taka uniwersalna metoda miałaby wiedzieć jak działa twoja gra..? Jeśli walka nie wymaga umiejętności od gracza, możesz napisać symulację. Trochę jak playtesty, ale sprawdzasz tysiące rozgrywek na sekundę. Im gracz ma większy wpływ na rozgrywkę, tym bardziej będziesz musiał polegać na prawdziwych playtestach i korygowaniu parametrów.
P-181444
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-08-15 23:10:47
Czyli wszystko i tak ręcznie muszę ustawiać. Dobra, ogarnę to.
P-181445
« 1 »
  Strona 1 z 1