Staty Potworów w grze 2D RPG
Ostatnio zmodyfikowano 2024-08-15 23:10
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Staty Potworów w grze 2D RPG » 2024-08-15 19:02:14 W mojej grze 2D RPG planuję stworzyć prosty system statystyk potworów. Każdy z potworów będzie posiadał informacje o sile, zręczności, inteligencji oraz punktach trafień. HP_max - HIT POINTS = punkty trafień, punkty życia STR - STRENGTH - Siła, odpowiada za wielkość zadawanych obrażeń DEX - DEXTERITY - Zręczność, zwiększa szanse na trafienie przeciwnika INT - INTELLIGENCE = Inteligencja, odpowiada za trafienie krytyczne. Im wyższa, tym wyższe są szanse na wykonanie silniejszego ciosu DMG = DAMAGE - zadawane obrażenia ACC - ACCURACY = celność, czyli szansa na trafienie Na razie wymyśliłem kilka potworków i prosty sposób na obliczanie statystyk. Obliczanie HP_max: number * 40 Obliczanie STR: number * 4 Obliczanie DEX: number * 2 Obliczanie INT: number * 1 Obliczanie DMG: STR * 2.5 Obliczanie ACC: rand()%DEXatt - DEXdef lub rand()%DEXatt - rand()%DEXdef 1. Dziobak 2. Goblin 3. Wilczur 4. Jaszczur 5. Niedźwiedź 6. Szpon 7. Kolcorożec 8. Golem 9. Troll 10. Bies Planuję potem sprawdzać ręcznie statystyki potworów podczas walk i je trochę korygować. Czy to dobry pomysł? Czy istnieje już jakaś uniwersalna metoda pozwalająca na szybkie określanie statystyk potworów w grze?
|
|
pekfos |
» 2024-08-15 23:07:17 Czy istnieje już jakaś uniwersalna metoda pozwalająca na szybkie określanie statystyk potworów A skąd taka uniwersalna metoda miałaby wiedzieć jak działa twoja gra..? Jeśli walka nie wymaga umiejętności od gracza, możesz napisać symulację. Trochę jak playtesty, ale sprawdzasz tysiące rozgrywek na sekundę. Im gracz ma większy wpływ na rozgrywkę, tym bardziej będziesz musiał polegać na prawdziwych playtestach i korygowaniu parametrów. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-08-15 23:10:47 Czyli wszystko i tak ręcznie muszę ustawiać. Dobra, ogarnę to. |
|
« 1 » |