Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

RPG 2D - Prototyp Gry oraz Map Edytora

Ostatnio zmodyfikowano 2025-02-07 05:11
Autor Wiadomość
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
RPG 2D - Prototyp Gry oraz Map Edytora
» 2024-10-28 15:24:01

Witam.

Chciałbym się z Wami podzielić efektami mojej wielotygodniowej pracy. Jest to Gra, Edytor Mapy oraz Edytor Budynków. Są to wczesne prototypy ale swoje funkcje już spełniają. Starałem się aby programy były proste, czytelne oraz intuicyjne. Co o tym sądzicie? Czy programy są proste w obsłudze, czy jest coś co byście zmienili/poprawili a może dodali ?

https://github.com/tBane1995/RPG2D/releases/download/demo/RPG2D.demo.zip

Ostatnie poprawki w programach:

Main Updates:
-refactoring of code
-edited grass and trees, now grass is lighter and trees better realistic
-organized a GUI files
-now GameObjects are dynamic manage. If GameObject place on visible map
then is updating and rendering
-adited a format of map file. Now while world save or load as one file
map
-added sprites for Golem (idleLeft, idleRight, idleTop, idleBottom,
runLeft, runRight, runTop, runBottom)
-added sprites for Troll (idleLeft, idleRight, idleTop, idleBottom,
runLeft, runRight, runTop, runBottom)
-edited the appearance of water and it have a pixels effect
-edited the beaches sprite

Building Editor Updates:
-added Menu Bar
-added special extension for buildings "*.building"
-now save Building as "assets/building/testBuilding.building" (F5 or MainMenu->File->Save Building)
-now u can render statistics - colliders - of GameObjects using
MainMenu->Render options
-now u can select GameObjects
-edited the appearance of palette

Map Editor Updates:
-added Menu Bar
-now the brush is more pleasant to use
-added special extenstion for map "*.map"
-now save World Map as "world/world.map" (F5 or MainMenu->File->Save World)
-now load World Map from Open Dialog Box (F6 or MainMenu->File->Load
World)
-now u can render statistics of GameObjects using MainMenu->Render
options
-now datas are check the correct of Map format
-now you can add Water to tiles and it is animated
-edited the appearance of palette
-now can't select Walls of Building and can select a Building

P-181774
DejaVu
» 2024-10-28 20:58:38
Po screenach widać, że dużo pracy włożyłeś i na pewno sporo się nauczyłeś :) Good job!
P-181776
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-10-30 16:37:42
@DejaVu Tak. Ale jeszcze więcej pracy przede mną. Za każdym razem gdy coś dodaje, widzę co jeszcze można, by dodać i tak lista się rozrasta. Wiele kodzenia ale mnie to satysfakcjonuje gdyż lubię to robić. :-)
P-181794
DejaVu
» 2024-10-30 17:52:38
No i super :) Przypuszczam, że największym wyzwaniem będzie robienie 'map' i 'questów', aby osiągnąć satysfakcjonujący poziom grywalności, ale z tego co masz już zaimplementowane to widać, że sporo się nauczyłeś już przy tym projekcie i ma potencjał do dalszego rozwoju.
P-181795
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-10-30 18:08:30
Tak, wypełnianie mapy może być wyzwaniem. Muszę rozplanować co gdzie i jak, a także wypełnić ją, by była bardziej "żywa". Jeszcze nie wiem za bardzo jak to zrobić, ale pewnie wkrótce coś wymyślę. Teraz skupiam sie na wymyślaniu nowych obiektów i potworków. A questy będę robił na samym końcu, jak już większość gry będę miał opanowane  
P-181796
skovv
» 2024-11-29 08:16:15
Polecam pomyslec o Tiled - map edytorze. Wystarczy napisac fajny loader dla siebie lub skorzystac z dostepnych i tworzenie map masz z glowy.
P-181963
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-11-29 11:14:16
Tak. Słyszałem o tym narzędziu. Mimo wszystko wolałem jednak stworzyć swój własny edytor.
P-181964
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-12-31 17:15:34

Witam.

Chciałbym się z Wami podzielić efektami mojej pracy. Dodałem parę nowych funkcjonalności do mojego Edytora.
Jak widać na pierwszy rzut oka drzwi oraz brama posiadają animacje otwierania i zamykania, napisałem też dla nich system kolizji uwzględniający stan otwarcia, tak więc gracz w grze nie będzie mógł przejść przez zamkniętą bramę/drzwi. Zmieniłem także sposób wczytywania budynków, teraz jest bezpieczniejszy i niepełne skrypty nie powodują błędów wczytywania. Oprócz tego dodałem Panel Informacyjny dla NPC'ów z czego jestem najbardziej dumny. W tym panelu jest kilka zakładek. Jak na razie zrobiłem trzy z nich to znaczy Statystyki, Wygląd oraz Ekwipunek (poza tym są jeszcze Plecak, Dialogi, a także Questy, ale jeszcze nie napisane). Pierwsza zakładka pokazuje jakie są parametry danego NPC'a. Zakładka Wygląd pozwala zmieniać wygląd postaci. W zakładce Ekwipunek można ubrać/rozebrać NPC lub przypisać mu jakąś broń. Zakładka plecak będzie informować jakie przedmioty posiada dany NPC, a zakładki Dialogues oraz Quests będą informowały o skryptach dotyczących NPC'a.

https://youtu.be/oKaFGEZfLZU
https://github.com/tBane1995/RPG2D.git

P-182005
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona