RPG 2D - Prototyp Gry oraz Map Edytora
Ostatnio zmodyfikowano 2025-06-03 21:43
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-05-05 21:28:20 masz rację, miało być przypisanie, żeby przycisk odkliknął przed załadowaniem mapy. Moj błąd. |
|
nanoant20 |
» 2025-05-06 15:45:46 langsam. i tak trzeba będzie poczekać jak na spokojnie przejrzysz i naniesiesz poprawki oraz wrzucisz brakujące textury na GitHub, bo po "press Spacebar to start" okno się zamyka |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-05-06 16:08:35 już zupdate'owałem Github. Choć to nie jest kompletny commit jeszcze muszę parę rzeczy napisać, ale się uruchamia :-) Najlepiej uruchomić w Release, bo w Debug trochę to trwa https://github.com/tBane1995/Editor-RPG2D.gitNowości: -przycisk G - zapis binarny mapy - "world\\test_world.wrd" -przycisk H - wczytanie binarne mapy - "world\\test_world.wrd" -przycisk M - zapisanie mapy jako pliku PNG - "mapa.png" ( w folderze głównym gry, uwaga tworzy b. dużą mapę trwa to czasem pare sekund) -przycisk N - zapisanie wszystkich meshów (tworzy pliki *.msh w assets) -przycisk B - schowaj/pokaż paletę -przepisane funkcje dla Units/Characters -dodano pare animacji dla "assets\sets\body\boy-blackhaired" ( tak będą łuki i czary :-) ) -poprawiono zaznaczanie obszarowe budynków (wcześniej collider był przesunięty o building->size.y/2*16) -teraz już nie można skopiować furniture z budynku i dodać go do mapy -wcześniej można było wyświetlić ContextMenu (PPM) oraz jednocześnie zaznaczać obszar - teraz zaznaczenie obszaru wyłącza ContextMenu -wyłączonao ruch dla potworków (jest cały do napisania na nowo) -teraz gdy zaznaczymy obiekt znajdujący się wewnątrz budynku ale nie będący jego częścią to budynek jest "otwarty" i obiekt zaznaczony jest cały czas widoczny (z tymi Characterami w Budynkach miałem niezły problem, a teraz można ładnie kliknąć PPM na takiego delikwenta i wybrać jego edycję lub skopiowanie :-) ) -poprawiono zaznaczanie obiektów - teraz gdy klikniemy na obiekt można kursor przesunąć i zaznaczyć obszarowo - wcześniej się nie dało bo klikało w najechany obiekt... |
|
nanoant20 |
» 2025-05-06 20:23:28 @tBane czy moższ sprawdzić czy u siebie na dysku masz textury takie jak "logo.png", "roof2.png" ? wchodzę do pliku Textures.hpp linia 1650 loadSingleTexture( "buildings\\parts\\logo.png", 16, 16 ); brak pliku "logo.png" w podanej lokalizacji linia 1664 loadSingleTexture( "buildings\\parts\\roof2.png", 8, 8 ); brak pliku "roof2.png" w podanej lokalizacji na GitHub w repozytoriach też ich tam nie ma. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-05-06 20:25:18 U mnie też nie ma tych tekstur - dopiero je dodam. Bez obaw program powinien działać bez tych tekstur. |
|
nanoant20 |
» 2025-05-06 20:27:33 o.k. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-05-06 20:40:45 a tak poza tym program się uruchamia ? |
|
nanoant20 |
» 2025-05-06 20:56:04 tak, program się kompiluje i uruchamia, ale mam komunikaty na konsoli podczas uruchamiania Nie można otworzyć pliku: assets\buildings\parts\logo.png Nie można otworzyć pliku: assets\buildings\parts\roof2.png Failed to load image from memory. Reason: Image not of any known type, or corrupt Nie udało się załadować obrazka: assets\ .png(2504) Failed to load image from memory. Reason: Image not of any known type, or corrupt Nie udało się załadować obrazka: assets\ .png(2505) wczytano 2624 tekstur -load time : 28.8317 seconds load shader: shaders\empty.frag as: shaders\empty load shader: shaders\water.frag as: shaders\water load shader: shaders\circle.frag as: shaders\circle load shader: shaders\jagged_circle.frag as: shaders\jagged_circle load shader: shaders\circles.frag as: shaders\circles load shader: shaders\renderer.frag as: shaders\renderer load shader: shaders\highlighted.frag as: shaders\highlighted error - get Texture - Texture: "characters\jack" not exists error - get Animation - Animation: "characters\jack" is empty error - get Texture - Texture: "characters\jack" not exists error - get Texture - Texture: "characters\john" not exists error - get Animation - Animation: "characters\john" is empty error - get Texture - Texture: "characters\john" not exists error - get Texture - Texture: "characters\peter" not exists error - get Animation - Animation: "characters\peter" is empty error - get Texture - Texture: "characters\peter" not exists error - get Texture - Texture: "characters\pit" not exists error - get Animation - Animation: "characters\pit" is empty error - get Texture - Texture: "characters\pit" not exists
nie wiem czy są spowodowane komunikaty "is empty" czy "not exists" w pliku Prefabs.hpp są m.in. linijki które tworzą nowy obiekt klasy " character = new Character( "characters\\john", "sets\\body\\boy-brownhaired" ); mamy tu ścieżki do folderów zawierającego dane graficzne wchodzę do EditorRPG2D\assets\sets\body\boy-brownhaired i pliki są (nie wiem tylko czy wszystkie, ale zakładam że tak) więc nie wiem czym spowodowane są te komunikaty? - czy pliki mają zły format - a może nieprawidłowy kolor/format kanałów |
|
1 2 3 « 4 » 5 |