Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

RPG 2D - Prototyp Gry oraz Map Edytora

Ostatnio zmodyfikowano 2025-06-03 21:43
Autor Wiadomość
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-05-05 21:28:20
masz rację, miało być przypisanie, żeby przycisk odkliknął przed załadowaniem mapy. Moj błąd.
P-182327
nanoant20
» 2025-05-06 15:45:46
langsam. i tak trzeba będzie poczekać jak na spokojnie przejrzysz i naniesiesz poprawki oraz wrzucisz brakujące textury na GitHub, bo po "press Spacebar to start" okno się zamyka
P-182328
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-05-06 16:08:35
już zupdate'owałem Github. Choć to nie jest kompletny commit jeszcze muszę parę rzeczy napisać, ale się uruchamia :-) Najlepiej uruchomić w Release, bo w Debug trochę to trwa
https://github.com/tBane1995/Editor-RPG2D.git


Nowości:
-przycisk G - zapis binarny mapy - "world\\test_world.wrd"
-przycisk H - wczytanie binarne mapy - "world\\test_world.wrd"
-przycisk M - zapisanie mapy jako pliku PNG - "mapa.png" ( w folderze głównym gry, uwaga tworzy b. dużą mapę trwa to czasem pare sekund)
-przycisk N - zapisanie wszystkich meshów (tworzy pliki *.msh w assets)
-przycisk B - schowaj/pokaż paletę

-przepisane funkcje dla Units/Characters
-dodano pare animacji dla "assets\sets\body\boy-blackhaired" ( tak będą łuki i czary :-) )
-poprawiono zaznaczanie obszarowe budynków (wcześniej collider był przesunięty o building->size.y/2*16)
-teraz już nie można skopiować furniture z budynku i dodać go do mapy
-wcześniej można było wyświetlić ContextMenu (PPM) oraz jednocześnie zaznaczać obszar - teraz zaznaczenie obszaru wyłącza ContextMenu
-wyłączonao ruch dla potworków (jest cały do napisania na nowo)
-teraz gdy zaznaczymy obiekt znajdujący się wewnątrz budynku ale nie będący jego częścią to budynek jest "otwarty" i obiekt zaznaczony jest cały czas widoczny (z tymi Characterami w Budynkach miałem niezły problem, a teraz można ładnie kliknąć PPM na takiego delikwenta i wybrać jego edycję lub skopiowanie :-) )
-poprawiono zaznaczanie obiektów - teraz gdy klikniemy na obiekt można kursor przesunąć i zaznaczyć obszarowo - wcześniej się nie dało bo klikało w najechany obiekt...
P-182329
nanoant20
» 2025-05-06 20:23:28
@tBane czy moższ sprawdzić czy u siebie na dysku masz textury takie jak "logo.png", "roof2.png" ?

wchodzę do pliku Textures.hpp linia 1650
loadSingleTexture( "buildings\\parts\\logo.png", 16, 16 );

brak pliku "logo.png" w podanej lokalizacji
linia 1664
loadSingleTexture( "buildings\\parts\\roof2.png", 8, 8 );
 
brak pliku "roof2.png" w podanej lokalizacji

na GitHub w repozytoriach też ich tam nie ma.
P-182330
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-05-06 20:25:18
U mnie też nie ma tych tekstur - dopiero je dodam. Bez obaw program powinien działać bez tych tekstur.
P-182331
nanoant20
» 2025-05-06 20:27:33
o.k.
P-182332
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-05-06 20:40:45
a tak poza tym program się uruchamia ?
P-182333
nanoant20
» 2025-05-06 20:56:04
tak, program się kompiluje i uruchamia, ale mam komunikaty na konsoli podczas uruchamiania

Nie można otworzyć pliku: assets\buildings\parts\logo.png
Nie można otworzyć pliku: assets\buildings\parts\roof2.png
Failed to load image from memory. Reason: Image not of any known type, or corrupt
Nie udało się załadować obrazka: assets\                                      .png(2504)
Failed to load image from memory. Reason: Image not of any known type, or corrupt
Nie udało się załadować obrazka: assets\                                      .png(2505)
wczytano 2624 tekstur
-load time : 28.8317 seconds
load shader: shaders\empty.frag as: shaders\empty
load shader: shaders\water.frag as: shaders\water
load shader: shaders\circle.frag as: shaders\circle
load shader: shaders\jagged_circle.frag as: shaders\jagged_circle
load shader: shaders\circles.frag as: shaders\circles
load shader: shaders\renderer.frag as: shaders\renderer
load shader: shaders\highlighted.frag as: shaders\highlighted
error - get Texture - Texture: "characters\jack" not exists
error - get Animation - Animation: "characters\jack" is empty
error - get Texture - Texture: "characters\jack" not exists
error - get Texture - Texture: "characters\john" not exists
error - get Animation - Animation: "characters\john" is empty
error - get Texture - Texture: "characters\john" not exists
error - get Texture - Texture: "characters\peter" not exists
error - get Animation - Animation: "characters\peter" is empty
error - get Texture - Texture: "characters\peter" not exists
error - get Texture - Texture: "characters\pit" not exists
error - get Animation - Animation: "characters\pit" is empty
error - get Texture - Texture: "characters\pit" not exists

nie wiem czy są spowodowane komunikaty "is empty" czy "not exists"

w pliku Prefabs.hpp są m.in. linijki które tworzą nowy obiekt klasy
"
character = new Character( "characters\\john", "sets\\body\\boy-brownhaired" );

mamy tu ścieżki do folderów zawierającego dane graficzne
wchodzę do EditorRPG2D\assets\sets\body\boy-brownhaired
i pliki są (nie wiem tylko czy wszystkie, ale zakładam że tak)

więc nie wiem czym spowodowane są te komunikaty?
- czy pliki mają zły format
- a może nieprawidłowy kolor/format kanałów






P-182334
1 2 3 « 4 » 5
Poprzednia strona Strona 4 z 5 Następna strona