tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Widoczność Obiektów, które można zbierać » 2024-11-04 20:57:10 Dodałem nowe obiekty do mojej gry. A są to trzcina, kłoda oraz pomniejsze krzaczki i kamyczki. Jako, że robię to pierwszy raz mam pytanie do Was. Czy są widoczne Waszym zdaniem obiekty, które można zbierać ? |
|
DejaVu |
» 2024-11-04 22:22:08 Popatrz sobie na Diablo 3 lub Diablo 4 'jak' zrobić, aby zbierane elementy były 'widoczne'. W każdym razie wydaje mi się, że to nie powinno mieć większego wpływu na rozgrywkę. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-11-05 13:36:51 Zbieranie ziół oraz wytwarzanie z nich mikstur to będzie istotna rzecz w mojej grze. Czy widoczne są te 4 itemy do zebrania ? |
|
pekfos |
» 2024-11-05 17:03:39 Tak, widzimy na obrazku opisane rzeczy, nie jesteśmy ślepi. Pytanie powinno raczej brzmieć, na jakiej podstawie gracz miałby wiedzieć że może to podnieść, a nie jest to tylko ozdoba na mapie. Ten screen nie daje na to pozytywnej odpowiedzi, co nie znaczy że gracz nie będzie tego wiedzieć. Skoro to taka istotna rzecz, z pewnością nauczysz gracza jak to się robi i skąd ma brać składniki? Jeśli pokażesz też jak wyglądają potrzebne przedmioty, to nawet będzie wiedzieć czego szukać. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-11-05 17:21:00 Słuszna uwaga. Może zrobię jakiś pseudo tutorial na zasadzie pokazania się okna dialogowego "Hej to zioło uzdrawiające, powinienem je zebrać. Pewnie przyda mi się w niedalekiej przyszłości". Może dodałbym opcję nauki u któregoś NPC i wtedy zioła by były lekko podświetlone albo jakiś outline mhm .. |
|
pekfos |
» 2024-11-05 17:47:31 Może dodałbym opcję nauki u któregoś NPC i wtedy zioła by były lekko podświetlone albo jakiś outline mhm .. A byłoby to konieczne do zbierania ziół? Bo jak nie, to wtedy przydatność ograniczałaby się tylko do pierwszego przejścia gry. Do tego wygląd gry by się zmienił bo nagle rzeczy są podświetlone, co nie jest do niczego potrzebne tak na prawdę. Lepiej byłoby zrobić podświetlenie gdy trzymasz jakiś klawisz, np alt. Można wtedy podświetlać przedmioty i/lub wyświetlić ich nazwę. Te mówienie do siebie "Hej to zioło uzdrawiające" sugeruje że protagonista zna te zioła, więc podświetlenie powinno być dostępne bez dodatkowego szkolenia, bo po prostu korzystasz z wiedzy Twojej postaci. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-11-05 17:53:25 Ta opcja wyświetlania lub podkreślania itemów gdy gracz nadusi ALT to dobry pomysł. Tak zrobię, nie będzie szkolenia, bohater od początku gry będzie rozpoznawał zioła i dodam wskazówki do gry. Ta z dojrzeniem pierwszego zioła "Hej, to zioło < nazwa >, powinieniem je zebrać. Pewnie przyda mi się w niedalekiej przyszłości." jest dobrym pomysłem.
Dzięki za pomoc. :-) |
|
« 1 » |