Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Naprawić nienaturalnie wyglądający dach budynku

Ostatnio zmodyfikowano 2024-11-23 20:51
Autor Wiadomość
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Naprawić nienaturalnie wyglądający dach budynku
» 2024-11-22 13:02:44
Witam.
Piszę tutaj ponieważ nie znalazłem żadnego forum związanego z wytwarzaniem grafik do gier.
Mój problem polega na tym, że generowane dachy budynków w mojej grze wyglądają nienaturalnie. Nie jestem artystą i za bardzo nie jestem w stanie dostrzec błędu w swoim rozumowaniu stąd moje pytanie. Co w tym dachu jest złego i jak to naprawić ?

P-181940
DejaVu
» 2024-11-22 14:30:42
Po prostu zrobiłeś dach jak 'cegły' na ścianie, a nie nachodzące na siebie 'kafle', które się częściowo zasłaniają. Natomiast na Twoim miejscu olałbym to na razie. Popatrz na tutoriale 'jak' rysować dachy w grach 2D albo po prostu poszukaj sobie gotowych grafik i zobacz jak one wyglądają.

Warto również zauważyć, że skupiasz się na proceduralnym generowaniu dachów, abyś mógł szybciej tworzyć sceny. W normalnych 'budżetowych' projektach to taki temat się upraszcza poprzez określenie kształtu dachu i narysowaniu tekstury, która po prostu ładnie wygląda. Grafik robi wygląd, programista to wkleja 'as is'.
P-181941
pekfos
» 2024-11-22 17:14:23
Po prostu zrobiłeś dach jak 'cegły' na ścianie, a nie nachodzące na siebie 'kafle', które się częściowo zasłaniają.
Nie można tu wykluczyć że to właśnie są kafle które na siebie nachodzą, ale byłoby to lepiej widać gdyby nie były prostokątne. Myślę że większym problemem jest to że całość wygląda płasko przez brak cieniowania. Czy to wygląda lepiej?

Poza tym ten dach jest cienki jak kartka papieru. Powinny być widoczne jakieś krokwie by nadać trochę grubości. Do tego dach nie kończy się z przodu równo ze ścianą i żeby to podkreślić, dobrze by było zacienić przednią ścianę zaraz pod dachem. Możesz to zrobić quadem którego 2 wierzchołki są przezroczyste, a 2 czarne półprzezroczyste i podwiesić 2 takie quady pod dachem:
P-181942
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-11-22 20:29:39
Ok. Dzięki za rady! Zaimplementowałem według Waszych wskazówek i taki jest efekt. Jest mega ! :D

P-181943
pekfos
» 2024-11-23 12:45:42
Bez gradientu w cieniu, ale też fajnie. Może nawet lepiej gdy to nie jest jedyny gradient w grze.

Na pewno nie zaszkodzi dodać więcej detali, na przykład komin by miał sens. Oprócz tego, masz przejście miedzy trawą i ścianą budynku które sprawia że trawa wygląda płasko. Normalnie powinna trochę zasłaniać tą ścianę:

Za to od razu bardziej rzuca się w oczy że budynki są opuszczone, bo inaczej nie byłyby zarośnięte trawą zaraz pod drzwiami ;)
P-181944
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2024-11-23 16:26:28
Nie jestem pewien co do tego komina, w większości budynków stawiam go pośrodku, bo tak dobrze to wygląda. Natomiast na dachu komin byłby po lewej stronie lub prawej, by to dobrze wyglądało. Wyglądałoby to nielogicznie chyba ...  Ale tę trawę dodam, muszę tylko kafelki ścian poprawić :-)


...

Bez problemu dodałem nowe teksturki ścian i teraz tak to się prezentuje.

P-181945
« 1 »
  Strona 1 z 1