czy w openGL jest jakiś łatwy sposób na rysowanie siatki?
Ostatnio zmodyfikowano 2025-02-04 12:18
AP1994 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
czy w openGL jest jakiś łatwy sposób na rysowanie siatki? » 2025-01-31 18:09:43 chcę narysować siatkę 3d do której będą wyrównywane obiekty 3d mój kod wyświetlający glMatrixMode( GL_PROJECTION ); glLoadIdentity(); glOrtho( - 5000, 5000, 5000, - 5000, - 5000, 5000 );
glMatrixMode( GL_MODELVIEW ); glLoadIdentity(); glClearColor( 0.0f, 0.0f, 0.0f, 0.0f ); glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT ); glPushMatrix(); siec(); glPopMatrix();
funkcja siec() siatka.draw(); glRotatef( 90, 0.0f, 0.0f, 1.0f ); siatka.draw();
metoda draw() i konstruktor mesh3D::mesh3D( float x, float y, float z ) { gridSizeX = x * Unit; gridSizeY = y * Unit; gridSizeZ = z * Unit; cellSize = Unit; originX = - 5000; originY = - 5000; originZ = - 5000; } void mesh3D::draw() { glColor3f( 0.5f, 0.5f, 0.5f ); glBegin( GL_LINES ); for( int i = 0; i <= gridSizeX; ++i ) { float x = originX + i * cellSize; for( int j = 0; j <= gridSizeZ; ++j ) { float z = originZ + j * cellSize; glVertex3f( x, originY, z ); glVertex3f( x, originY + gridSizeY * cellSize, z ); } } glEnd(); }
problem mam w wyświetlaniu tej siatki nie wiem jak sprawdzić czy siatka wświetla przecinające się linie i czy jest 3d? Nie jestem pewny ale myślę że wyświetla mi się tylko siatka na płaszczyźnie 2d zamiast 3d jak to naprawić |
|
pekfos |
» 2025-01-31 22:16:41 Może się tak wydaje bo renderujesz 3D w rzucie ortogonalnym? Jaki chcesz uzyskać efekt? Taką siatkę jak w Blenderze? |
|
AP1994 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-02-01 15:35:10 tak fajnie by było gdyby była podobna. Czy problem sprowadza się do widoku kamery? |
|
pekfos |
» 2025-02-01 19:21:55 Nie wiem co tam dokładnie widzisz ale ekran monitora jest 2D. Do iluzji 3D potrzebna jest perspektywa, której nie masz w glOrtho(). |
|
AP1994 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-02-02 14:02:24 Nie rozumiem za bardzo jak działa gluPerspective mógłby ktoś wytłumaczyć.
|
|
pekfos |
» 2025-02-02 23:12:47 |
|
AP1994 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-02-03 16:29:34 wiem że to mało z tematem związane, ale gdzie znaleźć dokumentację open gl opisującą wszystkie funkcje? |
|
tBane |
» 2025-02-04 12:18:27 Sam w sobie OpenGL jest stary więc trudno znaleźć dokumentację. Miałem podobny problem, dlatego piszę w OpenGL GLFW GLAD. Wtedy można się uczyć z learnopengl.com |
|
« 1 » |