Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 2.X] Zakres wartości ustawienia Gamma

Ostatnio zmodyfikowano 2025-04-13 06:48
Autor Wiadomość
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 2.X] Zakres wartości ustawienia Gamma
» 2025-04-11 14:09:30
Jakie wartości powinno mieć dobre ustawienie gammy ?

color.rgb += brightness;
color.rgb = (color.rgb - 0.5) * contrast + 0.5;
color.rgb = pow(color.rgb, vec3(1.0 / gamma));

gl_FragColor = color;

C/C++
//(brightness >= 0.5f)? brightness = -0.5f : brightness += 0.001f;
//(contrast >= 1.6f)? contrast = 0.4f : contrast += 0.001f;
( gamma >= 4.4f ) ? gamma = 0.05f
   
: gamma += 0.005f;

sh->setUniform( "brightness", brightness );
sh->setUniform( "contrast", contrast );
sh->setUniform( "gamma", gamma );
P-182226
DejaVu
» 2025-04-11 15:55:46
W zasadzie to trudno odpowiedzieć na pytanie, jeżeli nie ma kontekstu ani efektu jaki chcesz osiągnąć. Obecnie można tylko napisać: "taki rezultat jaki zaakceptujesz wizualnie, to taki będzie dobry".
P-182228
pekfos
» 2025-04-11 20:49:54
Jakie wartości powinno mieć dobre ustawienie gammy ?
1, żeby wszystkie obliczenia się anulowały.
P-182230
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-04-12 11:26:59
dlaczego więc nie stosować gammy ?
P-182236
pekfos
» 2025-04-12 19:18:03
Skoro chcesz dać takie ustawienie graczowi, domyślna wartość powinna być neutralna. Jeśli sam chciałeś coś takiego ustawić na stałe, to ustaw co ci się podoba, bo to wtedy wybór stylistyczny.

dlaczego więc nie stosować gammy ?
A dlaczego stosować? Nie licząc kalibracji obrazu na monitorach CRT?
P-182242
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-04-13 06:48:37
Ok. w takim razie rezygnuję z ustawienia gammy. Dzięki za rady :-)
P-182243
« 1 »
  Strona 1 z 1