[SFML 2.X] Zakres wartości ustawienia Gamma
Ostatnio zmodyfikowano 2025-04-13 06:48
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.X] Zakres wartości ustawienia Gamma » 2025-04-11 14:09:30 Jakie wartości powinno mieć dobre ustawienie gammy ? color.rgb += brightness; color.rgb = (color.rgb - 0.5) * contrast + 0.5; color.rgb = pow(color.rgb, vec3(1.0 / gamma));
gl_FragColor = color;
( gamma >= 4.4f ) ? gamma = 0.05f : gamma += 0.005f;
sh->setUniform( "brightness", brightness ); sh->setUniform( "contrast", contrast ); sh->setUniform( "gamma", gamma );
|
|
DejaVu |
» 2025-04-11 15:55:46 W zasadzie to trudno odpowiedzieć na pytanie, jeżeli nie ma kontekstu ani efektu jaki chcesz osiągnąć. Obecnie można tylko napisać: "taki rezultat jaki zaakceptujesz wizualnie, to taki będzie dobry". |
|
pekfos |
» 2025-04-11 20:49:54 Jakie wartości powinno mieć dobre ustawienie gammy ? 1, żeby wszystkie obliczenia się anulowały. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-04-12 11:26:59 dlaczego więc nie stosować gammy ? |
|
pekfos |
» 2025-04-12 19:18:03 Skoro chcesz dać takie ustawienie graczowi, domyślna wartość powinna być neutralna. Jeśli sam chciałeś coś takiego ustawić na stałe, to ustaw co ci się podoba, bo to wtedy wybór stylistyczny. dlaczego więc nie stosować gammy ? A dlaczego stosować? Nie licząc kalibracji obrazu na monitorach CRT? |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-04-13 06:48:37 Ok. w takim razie rezygnuję z ustawienia gammy. Dzięki za rady :-) |
|
« 1 » |