Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Highlands Tileset - czyli zbiór tekstur dla terenu wyżyn

Ostatnio zmodyfikowano 2025-04-19 08:56
Autor Wiadomość
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Highlands Tileset - czyli zbiór tekstur dla terenu wyżyn
» 2025-04-15 12:41:53
Witam. Potrzebuję narysować zbiór tekstur dla wyżyn. Chciałbym zrobić to w ten sposób, by uwzględnić różne (wszystkie) wariacje terenu. Ma ktoś taki tileset ?
Poniżej zamieszczam prosty tileset, który narysowałem oraz screen z programu.


P-182244
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-04-15 13:20:54
Drugi zestaw, choć też nie uwzględnia wszystkich wariacji... :-/

P-182245
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-04-15 13:41:38
Dobra zrobiłem tileset, który uwzględnia wszystkie obecne wymagane tilesy dla wyżyn. Dodałem na dole tilesy graniczące ze ścianami.


P-182246
pekfos
» 2025-04-15 21:42:51
Trochę kanciaste te wyżyny, wygląda bardziej jak mur. Może lepiej byłoby poświecić 1 kratkę na niemożliwe do przejścia kamienie które by pokazywały różnicę w wysokości? To by też mogło ułatwić kolizje. Nie wiem jak masz teraz zorganizowane że nie można przechodzić sobie po tej ścianie.

Drugi zestaw, choć też nie uwzględnia wszystkich wariacji... :-/
Mocno brakuje tam jakiegoś konturu który by pozwalał pokazać głębię. Wszystko wygląda płasko, chociaż ściana tam zakręca i przez moment idzie prosto w stronę obserwatora:
P-182248
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-04-16 05:36:17
Sam do końca nie wiem, jak się za to zabrać. Na razie testuję różne opcje – próbowałem zrobić „kamienie na jedną kratkę” tak jak jest w Heroes Lore Wind of Soltia,

ale nie wyglądało to dobrze :-/ więc teraz kombinuję z wyżynami 64x64(4x4 kratki).
Tileset poprawiłem i tak to wygląda.


P-182249
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-04-16 08:55:42
Przeglądałem pliki gry, ale nie znalazłem grafik z terenem, za to da się wydobyć muzykę w midi i wav z folderu snd

Download Heroes Lore Wind of Soltia:
(https://downloadwap.com/content4/java-games/games4/2020d/320x240/9/heroes_lore_wind_of_251399.jar)
P-182250
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-04-16 09:13:04
W Margonem też ładnie wyżyny zrobili. I jeszcze coś takiego znalazłem. Chętnie narysowałbym własny tileset, tylko nie wiem jak rozmieścić tilesy


P-182251
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-04-16 10:44:54
Na razie "tilesy wyżyn" traktuję jak inne GameObjecty. Jeżeli się przyjmą w takiej formie - 64x64 px to stworzę nową klasę pod nie i będą renderowane przed innymi GameObjectami tak samo jak ścieżki i będzie można wtedy na nich umieszczać inne GameObjecty tj. drzewa, kamienie i różne takie.


Obecnie tak to wygląda:

https://www.youtube.com/watch?v=9OkW4fkLKno

P-182252
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona