tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Highlands Tileset - czyli zbiór tekstur dla terenu wyżyn » 2025-04-15 12:41:53 Witam. Potrzebuję narysować zbiór tekstur dla wyżyn. Chciałbym zrobić to w ten sposób, by uwzględnić różne (wszystkie) wariacje terenu. Ma ktoś taki tileset ? Poniżej zamieszczam prosty tileset, który narysowałem oraz screen z programu. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-04-15 13:20:54 Drugi zestaw, choć też nie uwzględnia wszystkich wariacji... :-/ |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-04-15 13:41:38 Dobra zrobiłem tileset, który uwzględnia wszystkie obecne wymagane tilesy dla wyżyn. Dodałem na dole tilesy graniczące ze ścianami. |
|
pekfos |
» 2025-04-15 21:42:51 Trochę kanciaste te wyżyny, wygląda bardziej jak mur. Może lepiej byłoby poświecić 1 kratkę na niemożliwe do przejścia kamienie które by pokazywały różnicę w wysokości? To by też mogło ułatwić kolizje. Nie wiem jak masz teraz zorganizowane że nie można przechodzić sobie po tej ścianie. Drugi zestaw, choć też nie uwzględnia wszystkich wariacji... :-/ Mocno brakuje tam jakiegoś konturu który by pozwalał pokazać głębię. Wszystko wygląda płasko, chociaż ściana tam zakręca i przez moment idzie prosto w stronę obserwatora:  |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-04-16 05:36:17 Sam do końca nie wiem, jak się za to zabrać. Na razie testuję różne opcje – próbowałem zrobić „kamienie na jedną kratkę” tak jak jest w Heroes Lore Wind of Soltia, ale nie wyglądało to dobrze :-/ więc teraz kombinuję z wyżynami 64x64(4x4 kratki). Tileset poprawiłem i tak to wygląda. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-04-16 08:55:42 |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-04-16 09:13:04 W Margonem też ładnie wyżyny zrobili. I jeszcze coś takiego znalazłem. Chętnie narysowałbym własny tileset, tylko nie wiem jak rozmieścić tilesy |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-04-16 10:44:54 Na razie "tilesy wyżyn" traktuję jak inne GameObjecty. Jeżeli się przyjmą w takiej formie - 64x64 px to stworzę nową klasę pod nie i będą renderowane przed innymi GameObjectami tak samo jak ścieżki i będzie można wtedy na nich umieszczać inne GameObjecty tj. drzewa, kamienie i różne takie. Obecnie tak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=9OkW4fkLKno |
|
« 1 » 2 |