Format *.obj - problem z załadowaniem odpowiedniego modelu
Ostatnio zmodyfikowano 2025-06-22 04:26
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Format *.obj - problem z załadowaniem odpowiedniego modelu » 2025-06-20 13:19:37 Witam. Zaczynam swoją przygodę z "prawdziwym 3D" i chciałbym wczytać jakiś model. Pobieram już któryś z rzędu plik *.obj i zauważyłem, że te modele nie zawierają materiału ani tekstur. Jak to więc jest z plikami *.obj, czy to ja ze złych źródeł pobrałem? Jeżeli tak to może macie jakieś stronki legitne z modelami. A może to model *.obj nie zawiera takich informacji jak kolor, materiał lub tekstura i jej położenie ?
Może ktoś podeśle poprawny model *.obj? Szukałem modelu drzewa ale może być dowolny, byle by był poprawny. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-06-20 14:13:37 Ok. Udało mi się załadować model. Model: https://free3d.com/3d-model/basic-temple-1979.htmlMam jednak jeszcze jedno pytanie. Jak w materiale ustawić ścieżki względne ? Bo te nie działają: map_Ka Textures\Temple_Roof.jpg map_Kd Textures\Temple_Roof.jpg
# 3ds Max Wavefront OBJ Exporter v0.97b - (c)2007 guruware # File Created: 16.06.2012 22:38:25
newmtl Material__26 Ns 10.0000 Ni 1.5000 d 1.0000 Tr 0.0000 Tf 1.0000 1.0000 1.0000 illum 2 Ka 0.5880 0.5880 0.5880 Kd 0.5880 0.5880 0.5880 Ks 0.0000 0.0000 0.0000 Ke 0.0000 0.0000 0.0000 map_Ka Basic Textures\Temple_Roof.jpg map_Kd Basic Textures\Temple_Roof.jpg
newmtl Material__27 Ns 10.0000 Ni 1.5000 d 1.0000 Tr 0.0000 Tf 1.0000 1.0000 1.0000 illum 2 Ka 0.5880 0.5880 0.5880 Kd 0.5880 0.5880 0.5880 Ks 0.0000 0.0000 0.0000 Ke 0.0000 0.0000 0.0000 map_Ka C:\Users\Dan\Desktop\Basic Temple\Textures\Temple_Piller.JPG map_Kd C:\Users\Dan\Desktop\Basic Temple\Textures\Temple_Piller.JPG
newmtl Material__28 Ns 10.0000 Ni 1.5000 d 1.0000 Tr 0.0000 Tf 1.0000 1.0000 1.0000 illum 2 Ka 0.5880 0.5880 0.5880 Kd 0.5880 0.5880 0.5880 Ks 0.0000 0.0000 0.0000 Ke 0.0000 0.0000 0.0000 map_Ka C:\Users\Dan\Desktop\Basic Temple\Textures\Temple_Piller_Floor.JPG map_Kd C:\Users\Dan\Desktop\Basic Temple\Textures\Temple_Piller_Floor.JPG
newmtl Material__25 Ns 10.0000 Ni 1.5000 d 1.0000 Tr 0.0000 Tf 1.0000 1.0000 1.0000 illum 2 Ka 0.5880 0.5880 0.5880 Kd 0.5880 0.5880 0.5880 Ks 0.0000 0.0000 0.0000 Ke 0.0000 0.0000 0.0000 map_Ka C:\Users\Dan\Desktop\Basic Temple\Textures\Temple_Floor.JPG map_Kd C:\Users\Dan\Desktop\Basic Temple\Textures\Temple_Floor.JPG
|
|
pekfos |
» 2025-06-20 21:36:02 To pewnie ścieżka względem katalogu zawierającego plik z modelem. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-06-22 04:26:20 Trzeba było zmienić backslashe (\) na shlashe (/). I wszystko działa :-) map_Ka Textures/Temple_Roof.jpg map_Kd Textures/Temple_Roof.jpg
|
|
« 1 » |