Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Czy warto

Ostatnio zmodyfikowano 2025-06-23 16:22
Autor Wiadomość
wojownik266
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Czy warto
» 2025-06-20 18:51:56
Bardzo chciałbym pobawić się trochę w programowanie gier 2D przy użyciu biblioteki SFML. Problem z tym że za nic na świecie nie mogę zainstalować najnowszej wersji biblioteki tj. 3.0.0. Natomiast starsza wersja SFML 2.6.2 Instaluje się bez problemu i ładnie działa. W związku z powyższym mam pytanie: - Czy warto uczyć się tej starszej wersji tj.2.6? Co o tym moim pomyśle myślicie?
P-182573
DejaVu
» 2025-06-20 21:12:02
SFML 2.6 jest good enough jeżeli nie potrafisz skompilować sobie nowszej wersji. Więcej będziesz miał też przykładów w Internecie, bo znacznie dłużej istnieje SFML 2.x.
P-182574
skovv
» 2025-06-22 16:25:41
Polecam raylib
P-182577
wojownik266
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-06-22 17:43:29
Dzięki za dobre chęci ale raczej pozostanę przy fsml a potem mam zamiar pobawić się irrlichtem. Tak że... sam wiesz.
P-182578
tBane
» 2025-06-23 12:11:41
Ja robię gierkę (choć obecnie edytor) w sfml 2.6.2 polecam:
https://github.com/tBane1995/Editor-RPG2D

W Irrlicht też trochę programowałem nie polecam. Lepiej pójść w czysty OpenGL.
P-182585
wojownik266
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-06-23 13:54:05
Edytor prezentuje się świetnie. Od jak dawna albo ile lat już bawisz się sfmel'em? A co do irrlichta to co w nim jest złego? Którą wersję OpnGl masz na myśli? Jeśli najnowszą to odpada nic z niej nie rozumiem. Inaczej sprawy się miały z opngl 2.1. Ale ta wersja wyszła już chyba z użycia albo się mylę. Co o tym sadzisz?
P-182586
tBane
» 2025-06-23 14:42:13
Dziękuję ;-) Wiele rzeczy napisałbym jeszcze raz na nowo, bo z SFML tak na poważnie to od mniej więcej 1.5 roku, a ten Edytor robię już z rok.
W irrlicht'cie jak programowałem w nim swego czasu to miałem problem z ładowaniem i przetwarzaniem modeli, ustawieniem kamery, no i było tylko okienko dialogowe wczytywanie pliku (nie było okna zapisywania - o czym dowiedziałem się na forum). Z tego co się orientuje to chyba nawet nie jest już rozwijany.

Co do OpenGL ostatnio programowałem w OpenGL 3.3.0 trochę tego jest, ale jak już się opanuje podstawy to potem łatwo się programuje, bo baza już jest zbudowana. Najciężej jest zawsze na początku, by poprawnie obudować modele i obiekty.
P-182587
wojownik266
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-06-23 15:01:08
A gdybym musiał rozpocząć naukę OpenGl już dzisiaj to jakie materiały, książki, strony www byś mi polecił? Tak na początek.
P-182588
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona