[SFML 2.6] Pierwsze kroki
Ostatnio zmodyfikowano 2025-06-23 10:43
wojownik266 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.6] Pierwsze kroki » 2025-06-22 17:50:20 Dosłownie przed paroma chwilami wyprodukowałem poniższy kod w ramach codziennych ćwiczeń programistycznych. I w związku z tym mam do Was prośbę o uruchomienie tego programu (piszę w linux mint) jak i ocenie i udzieleniu cennych rad na przyszłość. #include <SFML/Graphics.hpp> #include <SFML/Window/Window.hpp>
using namespace sf;
class Moja_klasa : public Window { private: RenderWindow window; public: int pokaz_okno( int szer_x, int wys_y ); int petla_while(); int rysuj_na_ekranie(); };
int Moja_klasa::pokaz_okno( int szer_x, int wys_y ) { window.create( VideoMode( szer_x, wys_y ), "SFML_Dziedziczenie" ); return 0; } int Moja_klasa::petla_while() { while( window.isOpen() ) { Event event; while( window.pollEvent( event ) ) { if( event.type == Event::Closed ) window.close(); } } return 0; } int Moja_klasa::rysuj_na_ekranie() { window.clear(); window.display(); return 0; } int main() { Moja_klasa mk; mk.pokaz_okno( 800, 600 ); mk.petla_while(); mk.rysuj_na_ekranie(); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
nanoant20 |
» 2025-06-22 20:03:07 int main() { Moja_klasa mk; mk.pokaz_okno( 800, 600 ); mk.petla_while(); mk.rysuj_na_ekranie(); return EXIT_SUCCESS; } mk.rysuj_na_ekranie(); funkcja ta nigdy nie zostanie wykonana. powinna być wywoływana w każdej iteracji pętli while( window.isOpen() ) |
|
wojownik266 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-06-22 21:27:26 A gdybym tą funkcję "mk.rysuj_na_ekranie" wkleił do funkcji z pętlą to...będzie działać? Albo gdybym z tych dwóch funkcji zrobił jedną to... będzie działać? Dziękuję i czekam na odpowiedź. |
|
nanoant20 |
» 2025-06-23 08:23:20 Jeżeli korzystasz z SFML-2.6.X wjedż na stronę : https://www.sfml-dev.org/tutorials/2.6/start-cb.php na samym dole masz przykład jak wygląda szablon tworzenie okna SFML. Dokonaj analizy budowy pętli głównej programu, a następnie dokonaj zmiany w swoim przykładzie.
Jeżeli używasz SFML-3.0.X to przykład budowy okna SFML masz tutaj https://www.sfml-dev.org/tutorials/3.0/getting-started/code-blocks/#creating-and-configuring-an-sfml-project
Korzystaj też z https://chatgpt.com/ Jest to Mega Potężne Narzędzie , które jest bardzo pomocne w nauce. Dostroi się do Twoich indywidualnych potrzeb, tempa i stylu uczenia się. Taki osobisty guru dostępny 24/7
|
|
wojownik266 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-06-23 10:43:48 Ten szablon o którym wspominasz jest mi bardzo dobrze znany. Na jego podstawie powstał ten kod który zamieściłem nieco wyżej. Co prawda zawiera błędy , ale świetnie się sprawdza jako ćwiczenie. No bo jest tak, że uczę się jeszcze języka c++ i jestem na etapie nauki (a raczej powtarzania), dziedziczenia i to co napisałem to pierwsza próba ogarnięcia tego problemu. A że przy użyciu Sfml to już inna historia. A co do chatgpt to bardzo przypadliśmy sobie do gustu a to dzięki Tobie. Tak że dziękuję za odpowiedzi i życzę miłego dnia. Jak by co to jeszcze się odezwę. |
|
« 1 » |