Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 2.6.2] Auto-Tiled - Program do rysowania mapy

Ostatnio zmodyfikowano 2025-08-05 06:48
Autor Wiadomość
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-07-12 19:04:40
mhm... nie rozumiem :-/
P-182715
pekfos
» 2025-07-12 19:04:59
P-182716
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-07-12 19:07:36
jest szansa by uratować ten kod czy szukać kolejnego algorytmu na auto-tiling ?
P-182717
pekfos
» 2025-07-12 19:16:55
Przyjmij jakąś konwencję i przerób. Najprostszy wariant to pozwolić by wynikowa mapa była mniejsza o 1 kafel na szerokość i wysokość, raczej nie problem w mapie świata. Dla uproszczenia przyjmijmy że "kafel" odnosi się do renderowania, a "pole" do pola mapy tak jak jest źródłowo zdefiniowana (czerwone liczby na moim obrazku). Możesz przyjąć że kafel 0,0 ma swój lewy górny róg w środku pola 0,0. Wtedy by wyznaczyć kafel x,y musisz tylko sprawdzić (x,y); (x+1,y); (x+1,y+1); (x,y+1), wyraź teren tego pola jako 0 lub 1 i zapisz w liczbie jako bit z odpowiednią wagą.
P-182718
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-07-12 20:19:46
Czyli mam odnosić się do bitu a nie do tilesa. Dobrze rozumiem?

P-182719
pekfos
» 2025-07-12 20:24:42
Bity składają się na liczbę, liczba odnosi się do tilesa w tilesecie. Podałeś ten obrazek:

To jest dosłownie tekstura do użycia. Czytając bity od lewego górnego rogu, zgodnie z ruchem wskazówek zegara masz 0000, 1000, 0100, 1100, ... to są zapisane binarnie wspak liczby 0, 1, 2, 3, itd. Ta organizacja jest po to że jak już złożysz tą liczbę, to dokładnie mówi którego kafla chcesz użyć, wiec w tej teksturze określasz pozycję jako n razy szerokość kafla.
P-182720
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-07-12 20:27:01
Podzieliłem te teksturę na 15 grafik, żeby było prościej. Ponumerowane 0-15 w kolejności jak na grafice
P-182721
pekfos
» 2025-07-12 20:29:00
Na jedno wychodzi.
P-182722
1 « 2 » 3 4 5 6 7 8
Poprzednia strona Strona 2 z 8 Następna strona