[SFML 2.6.2] Auto-Tiled - Program do rysowania mapy
Ostatnio zmodyfikowano 2025-08-05 06:48
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-07-12 19:04:40 mhm... nie rozumiem :-/ |
|
pekfos |
» 2025-07-12 19:04:59 |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-07-12 19:07:36 jest szansa by uratować ten kod czy szukać kolejnego algorytmu na auto-tiling ? |
|
pekfos |
» 2025-07-12 19:16:55 Przyjmij jakąś konwencję i przerób. Najprostszy wariant to pozwolić by wynikowa mapa była mniejsza o 1 kafel na szerokość i wysokość, raczej nie problem w mapie świata. Dla uproszczenia przyjmijmy że "kafel" odnosi się do renderowania, a "pole" do pola mapy tak jak jest źródłowo zdefiniowana (czerwone liczby na moim obrazku). Możesz przyjąć że kafel 0,0 ma swój lewy górny róg w środku pola 0,0. Wtedy by wyznaczyć kafel x,y musisz tylko sprawdzić (x,y); (x+1,y); (x+1,y+1); (x,y+1), wyraź teren tego pola jako 0 lub 1 i zapisz w liczbie jako bit z odpowiednią wagą. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-07-12 20:19:46 Czyli mam odnosić się do bitu a nie do tilesa. Dobrze rozumiem?
|
|
pekfos |
» 2025-07-12 20:24:42 Bity składają się na liczbę, liczba odnosi się do tilesa w tilesecie. Podałeś ten obrazek:  To jest dosłownie tekstura do użycia. Czytając bity od lewego górnego rogu, zgodnie z ruchem wskazówek zegara masz 0000, 1000, 0100, 1100, ... to są zapisane binarnie wspak liczby 0, 1, 2, 3, itd. Ta organizacja jest po to że jak już złożysz tą liczbę, to dokładnie mówi którego kafla chcesz użyć, wiec w tej teksturze określasz pozycję jako n razy szerokość kafla. |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-07-12 20:27:01 Podzieliłem te teksturę na 15 grafik, żeby było prościej. Ponumerowane 0-15 w kolejności jak na grafice |
|
pekfos |
» 2025-07-12 20:29:00 Na jedno wychodzi. |
|
1 « 2 » 3 4 5 6 7 8 |