[C++ SFML 2.X] Generowanie palety kolorów
Ostatnio zmodyfikowano 2025-08-12 08:52
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++ SFML 2.X] Generowanie palety kolorów » 2025-08-10 02:14:34 Cześć. Potrzebuję wygenerować paletę kolorów w SFML 2.6.2. Jak to zrobić ?  |
|
DejaVu |
» 2025-08-10 08:33:03 AI nie wie? |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-08-10 08:39:56 Dość skomplikowany kod podała stąd pytam na forum |
|
nanoant20 |
» 2025-08-10 14:06:17 Dość skomplikowany kod podała stąd pytam na forum z tego screen'a który wkleiłeś wynika że jest to model HSV lub HSL a nie RGB trudniejszy dla programisty do implementacji , ponieważ wymaga konwersji matematycznych (funkcje trygonometryczne, dzielenie, modulo, itd.) W modelu RGB każdy kolor to kombinacja trzech składowych: R, G, B w zakresie od 0–255, nie trzeba nic przeliczać |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-08-11 08:02:31 A model RGB jak wygląda? |
|
nanoant20 |
» 2025-08-11 09:18:27 A model RGB jak wygląda? w jakim kontekście ? Możesz sobie podejrzeć napisany przez @DejaVu algorytm Algorytm generowania koloru RGB na podstawie niedużych liczb całkowitych.albo zwróć się do SI o napisanie prostego Selektora kolorów RGB tzw. Picker i wtedy będziesz mieć porównanie. podpowiedź: klasyczny sposób na reprezentację obrazu w pamięci to tablica 256 × 256 × 4 |
|
pekfos |
» 2025-08-11 17:33:22 A model RGB jak wygląda? A jak wygląda trójwymiarowy model w 2D? HSV jest o tyle lepsze że masz na obrazku w poziomie Hue i w pionie Saturation, więc wszystkie kolory od razu widać gdzie są, Value będzie na osobnym sliderze. Lepiej tak niż mieć na sliderze niebieski, a na pickerze tylko czerwony i zielony w RGB. Coś takiego nie byłoby zbyt intuicyjne. Na wikipedii są dobre obrazki na to  https://en.wikipedia.org/wiki/HSL_and_HSV |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-08-12 08:52:01 Trochę hardcore. Spróbuję zrozumieć i coś napisać. Jakby co to się odezwę. Dzięki za odpowiedzi i rady :-) |
|
« 1 » |