Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++ SFML 2.X] Generowanie palety kolorów

Ostatnio zmodyfikowano 2025-08-12 08:52
Autor Wiadomość
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++ SFML 2.X] Generowanie palety kolorów
» 2025-08-10 02:14:34
Cześć. Potrzebuję wygenerować paletę kolorów w SFML 2.6.2. Jak to zrobić ?

P-182850
DejaVu
» 2025-08-10 08:33:03
AI nie wie?
P-182852
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-08-10 08:39:56
Dość skomplikowany kod podała stąd pytam na forum
P-182853
nanoant20
» 2025-08-10 14:06:17
Dość skomplikowany kod podała stąd pytam na forum

z tego screen'a który wkleiłeś wynika że jest to model HSV lub HSL a nie RGB
trudniejszy dla programisty do implementacji , ponieważ wymaga konwersji matematycznych (funkcje trygonometryczne, dzielenie, modulo, itd.)
W modelu RGB każdy kolor to kombinacja trzech składowych: R, G, B w zakresie od 0–255, nie trzeba nic przeliczać
P-182855
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-08-11 08:02:31
A model RGB jak wygląda?
P-182860
nanoant20
» 2025-08-11 09:18:27
A model RGB jak wygląda?
w jakim kontekście ?

Możesz sobie podejrzeć napisany przez @DejaVu algorytm
Algorytm generowania koloru RGB na podstawie niedużych liczb całkowitych.

albo zwróć się do SI o napisanie prostego Selektora kolorów RGB tzw. Picker i wtedy będziesz mieć porównanie.

podpowiedź: klasyczny sposób na reprezentację obrazu w pamięci to tablica 256 × 256 × 4
 
P-182861
pekfos
» 2025-08-11 17:33:22
A model RGB jak wygląda?
A jak wygląda trójwymiarowy model w 2D? HSV jest o tyle lepsze że masz na obrazku w poziomie Hue i w pionie Saturation, więc wszystkie kolory od razu widać gdzie są, Value będzie na osobnym sliderze. Lepiej tak niż mieć na sliderze niebieski, a na pickerze tylko czerwony i zielony w RGB. Coś takiego nie byłoby zbyt intuicyjne. Na wikipedii są dobre obrazki na to

https://en.wikipedia.org/wiki/HSL_and_HSV
P-182863
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-08-12 08:52:01
Trochę hardcore. Spróbuję zrozumieć i coś napisać. Jakby co to się odezwę. Dzięki za odpowiedzi i rady :-)
P-182868
« 1 »
  Strona 1 z 1