Efekty graficzne - operacje na pikselach
Ostatnio zmodyfikowano 2025-08-22 18:11
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Efekty graficzne - operacje na pikselach » 2025-08-21 17:24:38 Cześć. Programuję program graficzny i poszukuję funkcji do edycji pikseli.
Jak na razie potrzebuję funkcji zmiana jasności oraz zmiana kontrastu, ale też poszukuję innych funkcji.
Chętnie też przejrzę różne źródła i książki:-) |
|
nanoant20 |
» 2025-08-21 19:13:47 |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-08-22 08:01:27 Przede wszystkim dzięki za odpowiedź :-). Znaczy się dla ustawień jasności użyć HSV i zmieniać V a dla kontrastu użyć w HSV zmieniać S? Czy dobrze rozumiem, bo szczerze mówiąc pierwszy raz pracuję z paletą kolorów.. |
|
nanoant20 |
» 2025-08-22 15:18:18 Będziesz musiał poeksperymentować ze zmienianiem składowych w modelu HSV aby uzyskać pożądany efekt wizualny |
|
pekfos |
» 2025-08-22 17:11:36 |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-08-22 18:09:51 Pekfos mistrzu ogromne dziękuję :-) Ale mam jeszcze jedno pytanie. Można te wartości ustawiać za pomocą shaderów. Czy shader to lepsze rozwiązanie niż praca z getPixel ? Przykładowy kod pracy z shaderem: void set_contrast( sf::Image & image, float value ) { sf::Texture tex; tex.loadFromImage( image ); sf::RenderTexture rtex; rtex.create( tex.getSize().x, tex.getSize().y ); sf::Shader sh; sh.loadFromMemory( contrast_shader_source, sf::Shader::Fragment ); sh.setUniform( "contrast", value ); sf::Sprite spr( tex ); rtex.clear( sf::Color::Transparent ); rtex.draw( spr, & sh ); rtex.display(); image = rtex.getTexture().copyToImage(); }
|
|
« 1 » |