Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Efekty graficzne - operacje na pikselach

Ostatnio zmodyfikowano 2025-08-22 18:11
Autor Wiadomość
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Efekty graficzne - operacje na pikselach
» 2025-08-21 17:24:38
Cześć. Programuję program graficzny i poszukuję funkcji do edycji pikseli.

Jak na razie potrzebuję funkcji zmiana jasności oraz zmiana kontrastu, ale też poszukuję innych funkcji.

Chętnie też przejrzę różne źródła i książki:-)
P-182901
nanoant20
» 2025-08-21 19:13:47
przejrzyj te materiały, może znajdziesz coś, co będzie przydatne
HSV grafika
model koloru hsl i hsla

//edit added
programming algorithms color
Image Processing
P-182902
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-08-22 08:01:27
Przede wszystkim dzięki za odpowiedź :-).
Znaczy się dla ustawień jasności użyć HSV i zmieniać V a dla kontrastu użyć w HSV zmieniać S? Czy dobrze rozumiem, bo szczerze mówiąc pierwszy raz pracuję z paletą kolorów..
P-182903
nanoant20
» 2025-08-22 15:18:18
Będziesz musiał poeksperymentować ze zmienianiem składowych w modelu HSV aby uzyskać pożądany efekt wizualny
P-182904
pekfos
» 2025-08-22 17:11:36
P-182905
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-08-22 18:09:51
Pekfos mistrzu ogromne dziękuję :-) Ale mam jeszcze jedno pytanie. Można te wartości ustawiać za pomocą shaderów. Czy shader to lepsze rozwiązanie niż praca z getPixel ?
Przykładowy kod pracy z shaderem:

C/C++
void set_contrast( sf::Image & image, float value ) {
   
   
sf::Texture tex;
   
tex.loadFromImage( image );
   
   
sf::RenderTexture rtex;
   
rtex.create( tex.getSize().x, tex.getSize().y );
   
   
sf::Shader sh;
   
sh.loadFromMemory( contrast_shader_source, sf::Shader::Fragment );
   
sh.setUniform( "contrast", value );
   
   
sf::Sprite spr( tex );
   
rtex.clear( sf::Color::Transparent );
   
rtex.draw( spr, & sh );
   
rtex.display();
   
   
image = rtex.getTexture().copyToImage();
}
P-182906
« 1 »
  Strona 1 z 1