C++, definicja klasy sf::RenderWindow w funkcji zewnetrznej
Ostatnio zmodyfikowano 2025-09-29 00:45
czerwonymoskit Temat założony przez niniejszego użytkownika |
C++, definicja klasy sf::RenderWindow w funkcji zewnetrznej » 2025-09-28 12:11:47 Gdy w funkcji fixtures_.cpp, która podłączona jest zewnętrznie wstawiam linię
oknoAplikacji.draw( tekst1 );
pojawia mi się komunikat
E:\Manager\Projekt2\freakManager\fixtures_.cpp|12|error: 'oknoAplikacji' was not declared in this scope|
Gdzie powinienem wpisać w takim razie linię
sf::RenderWindow oknoAplikacji( sf::VideoMode( 1200, 900, 32 ), "freakManager" );
która teraz jest na początku funkcji main ?? |
|
czerwonymoskit Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-09-28 12:40:32 Dobra ogarnąłem to. Kwestia standardowa jak w przypadku innych zmiennych czyli extern'y itd... |
|
pekfos |
» 2025-09-29 00:44:44 sf::RenderWindow nie powinno być zmienną globalną. Jeśli już musisz, miej wskaźnik na sf::RenderWindow jako zmienną globalną i zaalokuj dynamicznie obiekt w main. Zmienne globalne między różnymi plikami CPP nie powinny mieć między sobą zależności, bo będą tworzone w nieokreślonej kolejności. SFML wewnętrznie polega na zmiennych globalnych, więc wszystkie obiekty SFML które dotykają OpenGL (RenderWindow, Texture, etc) nie powinny być zmiennymi globalnymi. Inaczej ryzykujesz że program wywali się przy starcie lub wyłączaniu. |
|
« 1 » |