Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 3.0.2] Assertion failed: right != 0 && "Vector2::operator/ cannot divide by 0"

Ostatnio zmodyfikowano dzisiaj: 10h » 15 min
Autor Wiadomość
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-10-13 17:45:36
No dobra, ale jak w takim razie wyciąć fragment obrazu w taki sposób, by miał kształt nieregularny ?
P-183140
pekfos
» 2025-10-13 18:01:13
Dobra, widzę że to służyło jako maska a nie samo zaznaczenie. Nieregularny kształt możesz wyrenderować dzieląc go na kształty wypukłe, choćby trójkąty. ConvexShape się wywala konkretnie przy obliczeniu obwódki, możesz ustawić ją na 0, ale i tak to rozwiązanie nie daje poprawnych wyników. Spróbuj w starej wersji zaznaczyć kształt litery U, teraz nie działa to poprawnie, w starej wersji pewnie też. Możesz poszukać algorytmu po haśle 2D convex decomposition.
P-183141
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-10-13 18:10:01
No właśnie ten outline jest po to by poprawnie zaznaczało kształt, bo w przeciwnym razie jest przesunięcie o piksele do środka. W poprzedniej wersji się nie wywalało, bo testowałem setki razy na różnych kształataach i było ok.
P-183142
pekfos
» 2025-10-13 18:30:36
Nie chodzi tylko o wywalanie się, ale o poprawność. To działało lepiej w starej wersji? Wątpię, bo wciąż ConvexShape było od kształtów wypukłych, nie dowolnych. Coś tam narysuje, ale wynik jest błędny.
P-183143
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-10-13 18:45:36
Mhm... kurde :-/
No to teraz leżę i nie wiem co zrobić. Może ręcznie rasteryzację zrobić?
Musiałbym chyba znaleźć min-max punkty i wygenerować teksturę, następnie ręcznie narysować wszystkie linie kształtu. Po czym przechodzić od góry teksturę i malować ciągiem piksele co drugi punkt rozpoczynając od pierwszego. Ale to będzie strasznie powolne :-/ Gdzieś ostatnio w książce znalazłem algorytm rysowania odcinków, więc chyba dam radę tak zrobić.



Co o tym myślisz Pekfos, dobry pomysł?
P-183144
pekfos
» 2025-10-13 19:20:02
Nie masz tu dużej rozdzielczości więc nie będzie to aż tak wolne raczej. Nie musisz robić własnej rasteryzacji, bo możesz wyrenderować linie na RenderTexture i użyć tego.
P-183146
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-10-13 19:48:11
to znaczy jak? Bo potrzebuję przesuwać zaznaczony obraz, a samymi liniami tego raczej nie zrobię. Potrzebuję jakiejś maski...

P-183147
pekfos
» 2025-10-13 19:52:28
A co chciałeś zrobić z algorytmem do rysowania odcinków?
P-183148
1 2 3 « 4 » 5
Poprzednia strona Strona 4 z 5 Następna strona