Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

RGB i HSV - operacje na palecie kolorów

Ostatnio zmodyfikowano 2025-11-13 17:52
Autor Wiadomość
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-11-11 17:15:23
Przekazuję kolor do shadera jako teksturę pokolorowaną. Chodzi mi o takie skrajne wartości jak na załączonych grafikach. Czerwony prostokąt wskazuje wybrany kolor, a po prawej jest generowana paleta dla warrtości wybranyColor-Czerń (ale jeszcze nie działa wskaźnik). No w każdym bądź razie mam problem z skrajnymi wartościami. Skrajne wartości to 1 i 254. Może to wina shaadera i należy zmienić obliczenia z GPU na CPU, w sensie że shader jakoś "wygładza" te kolory?

blue

green

red

left white

right white
P-183444
pekfos
» 2025-11-11 19:15:54
A rozmiar generowanej tekstury pozwala na pokazanie wszystkich 256 wartości? Któreś wylecą jeżeli nie.
P-183446
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-11-11 19:18:13
Tekstura ma rozmiar 176px x 176px. Ale tu chodzi o wartości skrajne - 0, 255.
Czyli nie da się z tym nic zrobić?
P-183447
pekfos
» 2025-11-11 19:25:28
A to jest problem? Jeżeli chcesz mieć 255,0,0 to będziesz łowić odpowiedni pixel na tym pickerze, czy wpiszesz to ręcznie?
P-183448
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-11-11 19:29:27
Mhm no dobra. Zostawię jak jest. Ale niesmak pozostaje ..., że nie ma perfekcyjnego wyznaczania koloru :-/
W każdym bądź razie dzięki za pomoc :-)
P-183449
pekfos
» 2025-11-11 21:16:37
Nawet w mspaint nie możesz wybrać tych kolorów. 255,0,0 akurat możesz, ale 0,255,0 już nie, masz 6,255,0 i 0,255,6 jako najbliższe. Chcesz mieć perfekcyjnie, to zaprogramuj żeby konkretne przypadki się tam pojawiały, zamiast polegać tylko na formule.
P-183450
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-11-11 22:18:47
No właśnie nie potrafię.
P-183451
pekfos
» 2025-11-12 16:56:42
No a co chcesz osiągnąć? Żeby czerwony był 0,0,0 do znalezienia? Zrób sobie parametr X, tak że jeżeli abs(H - H') < X, to do dalszych obliczeń używasz nie H, tylko H' (analogicznie dla innych współrzędnych i innych pożądanych wartości niż H'=0). Dobierz sobie X tak by dla palety w danym rozmiarze taki oszukany fragment miał ze 2-3 piksele. Nikt nie zauważy, a łatwiej trafić i nie będziesz blisko przypadku brzegowego.
P-183454
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona