Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Użycie lokalnych modeli AI z poziomu C++ - początki i podstawy - zapytanie o rady

Ostatnio zmodyfikowano wczoraj o godz. 17:19
Autor Wiadomość
baziorek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Użycie lokalnych modeli AI z poziomu C++ - początki i podstawy - zapytanie o rady
» 2026-09-09 21:38:31
Zastanawiam się nad napisaniem kolejnego artykułu, aby zgłębić jeden z tematów, który mnie interesuje.
Tym o czym chciałem napisać jest używanie sztucznej inteligencji z poziomu C++, głównie chciałem się skupić na tym jak użyć istniejącego modelu (np.  
Qwen 3.6 i 3.8 dobrze ogarniają czytanie obrazków.
), jak go pobrać. Coś o hugging Face, tokenach, formatach do trzymania modeli (ONNX), wagach, prawach autorskich przy modelach (bo to trochę szara strefa), CPU, GPU.
Ogólnie o tym jak we własnej aplikacji, napisanej w C++ używać jakiegoś modelu.

Artykuł na taki temat chce zrobić, gdyż .... nie mam w tym doświadczenia, więc chce motywacje aby zgłębić temat.
Widziałem, że Administrator forum prowadzi stronę o AI, więc może możecie podrzucić modele na start jakie warto ogarnąć?

Trochę bawiłem się używaniem polskiego modelu bielik, ale przyznaje, że mi to ogarnął bezpłatny Claude, więc jeszcze dokładnie szczegółów nie znam, ale przez llama.cpp.

Właśnie dlatego trzeba uważać z AI, bo coraz mniej ma człowiek motywacji do dogłębnego zrozumienia.
W jednej z moich aplikacji jest zaprzęgnięty też whisper.cpp  do zamiany mowy na tekst, niby fajna zabawka no ale chyba lepiej zacząć od podstaw.

Co radzicie?
P-184581
DejaVu
» 2026-09-10 17:17:17