Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

rzut zastosowany w Tibii, jak to się nazywa?

Ostatnio zmodyfikowano 2010-10-14 10:39
Autor Wiadomość
pekfos
Temat założony przez niniejszego użytkownika
rzut zastosowany w Tibii, jak to się nazywa?
» 2010-09-17 18:51:49
Projektuję grę RPG 2D z rzutem takim jak w Tibii. I problem, bo jak próbuję jakoś to rozplanować (grafikę) to się nie zgadza. samo podłoże to zwykła mapa prostokątna, chodzi mi o te ściany, drzewa, słupy, itp. Szukałem w Google czegoś na ten temat, tutorialu, artykułu ale są same wyniki o tworzeniu OTSów i innych takich. ściany są pochylone pod kątem ok. 30* więc wychodzą ułamki a ja chcę za wszelką cenę uniknąć używania liczby pikseli razem z liczbą w kaflach w scrollowaniu. Jest może jakiś artykuł o takiej grafice a'la Tibia??

PS: wyskakują mi w googlach OTSy bo używam słowa Tibia. Nigdzie indziej się nie spotkałem z taką grafiką, więc "tibia" to mój jedyny  trop:)
P-22057
ison
» 2010-09-17 19:22:53
to jest tak... pewnie spotkałeś się z nazwami rzutów takich jak 'heksagonalny', 'oktagonalny' , 'izometryczny', 'top-down(kafelkowy)'
nie wynikają one tylko z samych grafik lecz ze sposobu wyświetla i przechowywania mapy który znacząco się różni od pozostałych. W Tibii jest zastosowana mapa kafelkowa i raczej można to nazwać zwykłym kafelkowym top-down. To czy ściany są pochylone o 30 stopni czy 100 nie ma różnicy bowiem element mapy i+1 zawsze, nie ważne jaki by miał rozmiar (byleby nie wykraczał poza dolną prawą krawędź kafla) zasłoni i-ty element (względem osi x i y)
P-22059
lenrokskate
» 2010-09-17 19:24:36
tutaj poczytasz o rodzajach map i rzutach

w tibii masz rzut izometryczny
P-22060
ison
» 2010-09-17 19:26:45
@up
w tibii masz rzut izometryczny
pudło ;p
P-22061
lenrokskate
» 2010-09-17 19:27:44
to znaczy: tam masz kafle prostokątne, lecz sprity są pochylone lekko, i wygląda to jak izometryczna... wiem bo kiedyś programowałem otsy
P-22062
pekfos
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-09-17 20:15:44
lenrokskate: w tym linku jest tylko o mapie prostokątnej..
P-22064
lenrokskate
» 2010-09-17 21:04:28
chodziło o przykład... na dole są zdjęcia różnych map
P-22068
pekfos
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-09-18 10:11:35
po dokładniejszym przyjrzeniu się grafice z tibii, wychodzi że ściany są pochylone o równe 45*. Ostatnio, jak próbowałem w mojej grze zrobić ściany tak pochylone to wyglądało to tak jakby te budynki się przewracały;) Może to kwestia tego że grafiki ścian z tibii mają "pewną grubość" i ściany nie wyglądają tak dziwnie.

//wie ktoś gdzie mogę znaleźć pełną grafikę ścian z tibii? W google znalazłem tylko jedną, ale prawie bez ścian..
P-22078
« 1 » 2 3 4
  Strona 1 z 4 Następna strona