Struktura w klasie a delkarowanie obiektu tej struktury
Ostatnio zmodyfikowano 2010-09-20 19:52
szyx_yankez Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Struktura w klasie a delkarowanie obiektu tej struktury » 2010-09-20 13:07:39 Witam, dawno nie programowałem a dzisjaj chciałem coś zkodzić, i już problemy mianowicie:
Torzę sobie takie coś dla przykładu :
plik *.hpp
class GUI { public: struct button { int x, y; void show(); button( int cx, int cy ) : x( cx ) , y( cy ) { } }; };
plik *.cpp
void GUI::button::show() { ... ... }
I teraz problem polega na tym jak stworzyć obiekt struktury button(z argumantami).
Kombinowałem różnorako, ale jakoś nie wychodzi.
np:
GUI.button bb( x, y ); GUI obj_GUI; obj_GUI.button bb( x, y ); GUI button bb( x, y ); GUI::button bb( x, y );
To jak to się robi?
|
|
ThudPoland |
» 2010-09-20 13:58:01 #include <iostream> using namespace std; class GUI { public: struct Button { int X, Y; void show(); Button( int, int ); }; }; GUI::Button::Button( int InputX, int InputY ) : X( InputX ) , Y( InputY ) { } int main() { GUI::Button Example( 10, 20 ); cout << Example.X << endl; return 0; }
|
|
szyx_yankez Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-09-20 14:18:58 Twoje, rozwiązanie niczym się nie różni, pozatym, że definicje konstruktora przeniosłeś poza ciało klasy i struktury.
Problem rozwiązałem, leżał całkiem gdzie indziej. Ale mimo to dzięki. |
|
pekfos |
» 2010-09-20 19:01:22 Możesz też się rozwiązaniem podzielić na forum. Może kiedyś ktoś będzie łaskaw użyć szukajki na stronie gdy będzie miał podobny problem. |
|
szyx_yankez Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-09-20 19:52:40 Oky, miałem sobie takie coś:
*.hpp
class GUI { public: void button(); struct button { int x, y; void show(); button( int cx, int cy ) : x( cx ) , y( cy ) { } }; };
*.cpp
GUI::button obiekt( 10, 10 );
Usunąłem funkcję button, i wszystko chodziło.
|
|
« 1 » |