Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Struktura w klasie a delkarowanie obiektu tej struktury

Ostatnio zmodyfikowano 2010-09-20 19:52
Autor Wiadomość
szyx_yankez
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Struktura w klasie a delkarowanie obiektu tej struktury
» 2010-09-20 13:07:39
Witam, dawno nie programowałem a dzisjaj chciałem coś zkodzić, i już problemy mianowicie:
Torzę sobie takie coś dla przykładu :
plik *.hpp
C/C++
class GUI
{
public:
    struct button
    {
        int x,
        y;
        void show();
        button( int cx, int cy )
            : x( cx )
            , y( cy )
        { }
    };
};
plik *.cpp
C/C++
void GUI::button::show()
{
    ...
    ...
}
I teraz problem polega na tym jak stworzyć obiekt struktury button(z argumantami).
Kombinowałem różnorako, ale jakoś nie wychodzi.
np:
C/C++
GUI.button bb( x, y ); //nie działa
GUI obj_GUI;
obj_GUI.button bb( x, y ); //nie działa
GUI button bb( x, y ); //nie działa
GUI::button bb( x, y ); //nie działa, a wydawało się że to będzie
//i jeszcze pare innych kombinacij
To jak to się robi?
P-22162
ThudPoland
» 2010-09-20 13:58:01
C/C++
#include <iostream>
using namespace std;
class GUI
{
public:
    struct Button
    {
        int X, Y;
        void show();
        Button( int, int );
    };
};
GUI::Button::Button( int InputX, int InputY )
    : X( InputX )
    , Y( InputY )
{
}
int main()
{
    GUI::Button Example( 10, 20 );
    cout << Example.X << endl;
    return 0;
}
P-22163
szyx_yankez
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-09-20 14:18:58
Twoje, rozwiązanie niczym się nie różni, pozatym, że definicje konstruktora przeniosłeś poza ciało klasy i struktury.
Problem rozwiązałem, leżał całkiem gdzie indziej. Ale mimo to dzięki.
P-22165
pekfos
» 2010-09-20 19:01:22
Możesz też się rozwiązaniem podzielić na forum. Może kiedyś ktoś będzie łaskaw użyć szukajki na stronie gdy będzie miał podobny problem.
P-22186
szyx_yankez
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-09-20 19:52:40
Oky, miałem sobie takie coś:

*.hpp
C/C++
class GUI
{
public:
    void button();
    struct button
    {
        int x,
        y;
        void show();
        button( int cx, int cy )
            : x( cx )
            , y( cy )
        { }
    };
};
*.cpp
C/C++
GUI::button obiekt( 10, 10 ); // Tutaj wywalało błąd(error), myślałem, że źle tworze ten obiekt, ale okazało się, że był konflikt nazw, mianowiecie: w klasie GUI istniała funkcja "button" i struktura "button", stąd ten problem.
Usunąłem funkcję button, i wszystko chodziło.

P-22189
« 1 »
  Strona 1 z 1