Początki w C++
Ostatnio zmodyfikowano 2010-09-26 19:54
Majk Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Początki w C++ » 2010-09-25 14:32:51 Witam z wykształcenia jestem mgr inż. leśnictwa ale w wolnych chwilach lubię posiedzieć przed komputerem i ostatnio doszedłem do wniosku że może nauczyć się jakiegoś języka :) w ramach hobby
Stąd moje pierwsze i na pewno nie ostatnie pytanie z serii tych głupich
Czytam właśnie kurs c++ IV. Pojęcie zmiennej i podstawowe typy danych. jest tam przykład jak deklaruje się zmienne i jak się z nich korzysta autor najpierw zadeklarował zmienne a potem przypisał wartości do zmiennych czytając dalej wywnioskowałem że można od razu zadeklarować zmienne i przypisać im wartości tak jak zrobiłem to poniżej
using namespace std; int zmienna_liczba = - 53; unsigned int dodatnie = 22;
cout << "wypisujemy zmienne:" << endl << "zmienna_licznowa:" << zmienna_liczba << endl << "dodatnie:" << dodatnie << endl;
getch(); return( 0 );
czy to jest poprawne i czy nie będzie z tym problemów na dalszym etapie nauki?
wiem że głupie pytania ale jestem dopiero na początku drogi pzdr. |
|
ison |
» 2010-09-25 14:53:32 to Ty decydujesz jaką drogę obejmiesz; czym więcej wiesz tym lepiej. zapis jest równoznaczny z nie ma znaczenia którego sposobu użyjesz, oba są poprawne zmienne możesz zawsze zastępować nowymi wartościami zmienna 'a' będzie wynosiła 999 |
|
ThudPoland |
» 2010-09-25 19:18:36 Witamy, drogi techniku leśnictwa. ;) Widzę szeroką gamę zainteresowań. Jeżeli znasz wartość początkową zmiennej, to warto zainicjalizować zmienną (czyli przy jej tworzeniu nadać jej wartość ;)). Będzie szybciej niż w przypadku tworzenia zmiennej, a później nadawania jej z góry założonej wartości. int Variable = 42; int NextVariable; NextVariable = 42;
|
|
Majk Temat założony przez niniejszego użytkownika |