Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

C++ + SDL - Grafika

Ostatnio zmodyfikowano 2010-10-12 17:19
Autor Wiadomość
kizia
Temat założony przez niniejszego użytkownika
C++ + SDL - Grafika
» 2010-10-11 18:06:07
Witam, ostatnio zacząłem pisać grę 2D w C++ w SDL'u w celu przypomnienia sobie tego języka i biblioteki.
Dlatego mam parę pytań.

1.Czy wykrywanie kolizji figur nieregularnych (piksel po pikselu) dokładniej chodzi mi o to
[ http://www.lazyfoo.net/SDL_tutorials/lesson18/index.php ]
w większych ilościach zastosowania będzie zamulało grę?

2.Chciałbym rozszerzyć,zwężyć zdjęcie załadowane już do programu, sdl ma jakieś funkcje do takich celów?

3.W jakim programie najlepiej rysować tektury.

4.Grafika w np. Conquer to 2D, czyli powinno się dać ją stworzyć w SDL'u.
Potrafię tylko zrobić kamerę albo od góry albo od boku. Taka kamera z rogu to kwestia tego jak są
narysowane tektury czy czego?

5.Mam na myśli zrobienie, że gdy przechodzę za jakimś budynkiem to on staje się przeźroczysty,
ponieważ postać musi być widoczna. Powinienem zrobić to tak że budynek, lub postać wykrywa
kolizje w jakimś obszarze i jeżeli dojdzie do kolizji to zmieniam tekture budynku, nie próbowałem tego
dlatego pytam czy myślę w dobrym kierunku i czy to zadziała.

EDIT:

Jeżeli ktoś zna odpowiedz na chociaż jedno pytanie prosze odpowadać.
P-22728
pekfos
» 2010-10-11 18:58:00
3. mspaint mi wystarczał..
4. chodzi ci o izometrię?
P-22729
kizia
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-10-11 19:21:59
Chyba o izometrie, ale skoro nawet nie wiem o co chodzi to, to sobie odpuszcze.

Prosze o odpowiedzi na pozostałe pytania.
P-22730
kamillo121
» 2010-10-11 21:14:32
Siemka witam, a więc:
1. Wykrywanie kolizji najlepiej zrobić tak w 2d rzecz jasna i oczywista:
   wykrywanie kolizji ogólne(np na quadtree); ogólne tzn sprawdzać czy jeden box zawiera się w drugim
   jeśli zajdzie kolizja to dokładniejsze sprawdzanie
  Jakbyś jechał każdą przeszkodę pre-pixel to byś zajechał grę, tym bardziej, że SDL jest wolniejsze od muła ;)

2. Nie, SDL nie posiada żadnych funkcji przystosowanych do tego
3. W takim na który masz licencję ;) jedni powiedzą paint, gimp-darmocha  PS-płatniocha
4. Musisz przystosować renderowanie świata w twojej grze, tak wyświetlać obiekty by tworzyć wrażenie 3d/izometrii
5. To już jak sobie wymyślisz, np możesz sprawdzać kolizję i jak Ci wyjdzie, że gracz jest za budynkiem to siupal na przeźroczystość :)

Mam nadzieję, że rozjaśniłem
P-22733
kizia
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-10-11 21:44:43
a cięzka sprawa z rysowaniem tektur izometrycznych?
P-22737
kamillo121
» 2010-10-11 21:48:12
Co do 2. to dodam tylko, ze jest taka biblioteka jak SDL_gfx ale to nie wchodzi w standard sdl lecz umożliwia rysowanie prymitywów, przekształcenia itd:)

Co do izomterii, to nie jest to trudne. Po prostu musisz najpierw narysować takie tekstury by były w rzucie izometrycznym(pod pewnym kątem) a potem to wyświetlić (w necie jest dużo poradników jaki wzór można zastosować by fajnie to wyświetlać ale to jest już sprawa w miarę prosta)


/Tylko trzeba pamiętać by wszystkie tekstury były w jednym rzucie ;D
P-22738
kizia
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-10-11 22:37:26
Dzięki!

Nie zamykam postu, jutro raczej napiszę kolejny zestaw pytań. : )
P-22739
kizia
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-10-12 16:36:03
Witam ponownie, mam kolejne pytania.

1.Jest jakiś sposób na napisanie programu w dwóch językach np. j.pol,j.ang
  czy poprostu mam to zrobić za pomocą funkcji? ( Jeżeli gracz wybrał taki język...
   to wyświetla w takim języku.?)

2.Żebym mógł w dowoli rozszerzać okno windows z grą to muszę użyć Win Api albo coś?

3.Czy wystarczy jeżeli Map Editor bedzie miał takie możliwości :
 - podgląd aktualnego wyglądu mapy.
 - wstawianie / usuwanie tekstur.
 - zapisywanie / wczytywanie mapy na / z dysku.

4.I czy dużo będzie roboty, przy wyświetlaniu tekstur na postaci, w zależności od tego jakie ma założone itemy?

Przepraszam za takie noobskie pytania, ale wole się upewnić zanim zacznę robić.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
P-22753
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona