ison |
» 2010-10-16 15:12:31 @michalp ponieważ łatwiej jest go rozbudowywać, w przypadku większego projektu ten sposób byłby łatwiejszy do debugowania. To tak samo jakbyś napisał grę opartą na if'ach (powiedzmy 10000 if'ów gdzie każdy to inna pozycja na której stoi gracz) i byś mówił że jest przecież bardziej czytelny od tego opartego o klasy i obiektowość. No i jest, przecież byłby wtedy banalny do zrozumienia nawet przez początkującego programiste... ale czy o to tu chodzi? //@grolak, zapomniałeś o jednym '>>' #include <iostream>
using namespace std;
int main() { float r; cout << "Podaj długość promienia:" << endl; cin >> r; cout << "Pole koła o promieniu " << r << " wynosi " << r * r * 3.14 << endl; }
|
|
Elaine |
» 2010-10-16 15:16:05 tak poza tym od kiedy to definiuje się uproszczenie zawsze jako skrócenie kodu? |
Nie napisałem tak.
wg Ciebie używanie klas to komplikowanie? |
Tak również nie napisałem.
no tak, cokolwiek by człowiek nie zrobił to zawsze się ktoś taki znajdzie kto skrytykuje |
Zwłaszcza, jak się dokumentnie kaszani robotę.
tak się zastanawiam, jeśli krytykujesz mnie za zmienne globalne to z jakiej racji wtedy mówisz że źle robię używając klas? |
Ponieważ pokazałeś właśnie ładny abusing klas.
ponieważ łatwiej jest go rozbudowywać |
Nie bardzo.
w przypadku większego projektu ten sposób byłby łatwiejszy do debugowania |
Też nie bardzo. |
|
ison |
» 2010-10-16 15:17:59 Zwłaszcza, jak się dokumentnie kaszani robotę.
|
o nie, użyłem zmiennej globalnej! :( przecież wtedy kompilator jest obciążony, procesor szaleje, karta graficzna się przegrzewa i pamięć zapycha :P tak? :D tym mnie zaskoczyłeś szczerze mówiąc, w takim razie po co w ogóle obiektowość w C++ jeśli Twoim zdaniem jest gorsza? Mówisz że grę napisaną if'ami jest łatwiej rozbudować od tej napisanej obiektowo? Ciekawe ;P Ponieważ pokazałeś właśnie ładny abusing klas
|
pisanie programu na dodawanie 2 liczb to abusing komputera - przecież można je sobie obliczyć na kartce... |
|
michalp |
» 2010-10-16 15:20:41 @ison: Jak dla człowieka który szerzy paradygmat programowania obiektowego jako jedyny słuszny to zmienne globalne są grzechem ;) |
|
Elaine |
» 2010-10-16 15:21:03 o nie, użyłem zmiennej globalnej! :( przecież wtedy kompilator jest obciążony, procesor szaleje, karta graficzna się przegrzewa i pamięć zapycha :P |
Nie, po prostu zmienne globalne są brzydkie, nie bez powodu w wielu językach czegoś takiego po prostu nie ma.
Tak, w tym konkretnym przypadku.
tym mnie zaskoczyłeś szczerze mówiąc, w takim razie po co w ogóle obiektowość w C++ jeśli Twoim zdaniem jest gorsza? |
Sorki, ale tak nie napisałem.
Mówisz że grę napisaną if'ami jest łatwiej rozbudować od tej napisanej obiektowo? |
I tak samo w tym przypadku.
Dokładnie ;> |
|
ison |
» 2010-10-16 15:21:47 @michalp podaj powód dlaczego nie można używać zmiennych globalnych w 10 linijkowym kodzie (i nie chodzi mi tu o argument typu -> pozbywanie się złych nawyków) @Iname nie mam na tyle wiedzy aby podważać Twoje zdanie, ale szczerze mówiąc to mówisz inaczej niż większość źródeł o C++, w których to jest napisane że przy deklarowaniu zmiennych globalnych dodaje się przedrostek 'g' Tak, w tym konkretnym przypadku
|
'złe nawyki' ;P |
|
Elaine |
» 2010-10-16 15:26:36 nie mam na tyle wiedzy aby podważać Twoje zdanie |
Error: contradiction detected!
większość książek o C++, w których to mówi się o tym że przy deklarowaniu zmiennych globalnych dodaje się przedrostek 'g' |
Po co dawać przedrostek czemuś, co (przynajmniej w porządnie napisanym kodzie) nie istnieje? :> |
|
ison |
» 2010-10-16 15:28:33 Po co dawać przedrostek czemuś, co (przynajmniej w porządnie napisanym kodzie) nie istnieje? :>
|
bingo! właśnie o to mi chodziło -> jeśli zmiennych globalnych nie powinno się używać to czemu tam jest napisane o przedrostku 'g'? Nie, po prostu zmienne globalne są brzydkie, nie bez powodu w wielu językach czegoś takiego po prostu nie ma
|
oczywiście sprawa tyczy się C++, bo w C niekiedy użycie zmiennych globalnych jest nieuniknione |
|
1 « 2 » 3 4 5 |