Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Jak uprościć program?

Ostatnio zmodyfikowano 2010-10-17 17:50
Autor Wiadomość
Elaine
» 2010-10-16 15:32:26
jeśli zmiennych globalnych nie powinno się używać to czemu tam jest napisane o przedrostku 'g'?
By było na kilometr widać, że zmienna globalna, czyli coś dziwnego. W sumie niepotrzebne, dobre IDE potrafią pokolorować zmienne globalne na jakiś wyróżniający się kolor.
P-22858
michalp
» 2010-10-16 15:35:23
@ison: Co do konsekwencji zmiennych globalnych z punktu widzenia sprzętu może ci powiedzieć ktoś kto zna się na sprzęcie. Np jednym z problemów może być przepełnienie stosu.

Ja ci mogę wskazać prosty powód taki jak przesłanianie nazw:
C/C++
#include <iostream>

int liczba = 101;
int main()
{
    int liczba = 102; // i po zmiennej globalnej w funkcji, bye...
    return 0;
}
P-22859
Elaine
» 2010-10-16 15:38:08
Np jednym z problemów może być przepełnienie stosu.
Przepełnienie stosu i zmienne globalne...? Nie bardzo to widzę.

C/C++
#include <iostream>

int liczba = 101;
int main()
{
    int liczba = 102; // i po zmiennej globalnej w funkcji, bye...
    return 0;
}
Nieprawda:
C/C++
int wtf = 4;
int main()
{
    int wtf = 8;
    ::wtf = 11; // heh, dostęp do zmiennej globalnej...
}
P-22860
ison
» 2010-10-16 15:40:46
@michalp przecież już były wywody na temat że przed zmienną globalną pisze się 'g' dla braku kolizji nazw... (tak jak to zrobiłem w moim 1 kodzie)
P-22861
michalp
» 2010-10-16 15:43:46
Przepełnienie stosu i zmienne globalne...? Nie bardzo to widzę.
Mówiłem że się nie znam ;)

Nieprawda:
C/C++
int wtf = 4;
int main()
{
    int wtf = 8;
    ::wtf = 11; // heh, dostęp do zmiennej globalnej...
}
Tak wiem, że do globalnej przestrzeni można łatwo się odwołać, ale chodziło mi raczej o to, że w wielu przypadkach prowadzi to do błędu (typu upss.. zapomniałem, że mam taką zmienną globalną. A tym bardziej jeżeli kod nie jest nasz)).
P-22862
ison
» 2010-10-16 15:56:09
czyli jednak nikt nie zna powodu dla którego użycie zmiennej globalnej w 10 linijkowym kodzie jest złe?
P-22863
SeaMonster131
» 2010-10-16 17:32:59
Nikt nie zna bo to nie jest złe :P
P-22865
Elaine
» 2010-10-16 17:50:19
A dlaczego użycie zmiennych globalnych w kodzie, który ma 10 linii ma być dobre? ;>

Jeśli dobrego powodu nie ma, to lepiej użyć zmiennych lokalnych, w końcu nie robi to różnicy, a zmienne lokalne nie są generally considered evil. ;>
P-22868
1 2 « 3 » 4 5
Poprzednia strona Strona 3 z 5 Następna strona