Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

CONSLOE.DDT - jak pokolorować całe tło?

Ostatnio zmodyfikowano 2008-10-04 19:51
Autor Wiadomość
Besemir
Temat założony przez niniejszego użytkownika
CONSLOE.DDT - jak pokolorować całe tło?
» 2008-09-28 19:30:41
Otóż mam taki problem:
Gdy ćwiczyłem sobie zmienianie koloru testu i tlą to zauważyłem 2 rzeczy:
1. jaki kod muszę wstawić oby przestało kolorować. np. siema pokolorowało na zielona
a następny Text normalnie czy muszę znowu zmienić wlascwosci na 1.
2.Jak zmienić kolor tla całego a nie tylko przy tekście?
P-1715
DeBugger
» 2008-09-28 21:05:42
Możesz podać kod, bo nie za bardzo rozumiem.
P-1716
lynx
» 2008-09-28 21:05:49
Nie znam dobrze tej biblioteki bo jej nigdy nie używałem, ale powiem Ci to co pamiętam z Pascala. (gdy używałem takich funkcji)

1. Zdaje mi się, że tak, musisz przywrócić tło domyślne.
2. W Pascalu chyba musiało się ustawić kolor tła i użyć funkcji czyszczenia ekranu. ( clrscr(); ) Nie wiem czy będzie działać, ale warto spróbować.

Pozdrawiam, Piotrek.


/edit1:
JCJ, wyprzedziłeś mnie 7 sec. ;P
P-1717
DejaVu
» 2008-09-28 22:38:26
Aby pokolorować cały ekran na jakiś kolor należy ustawić kolor tła a następnie wyczyścić ekran. Zmieniać kolor tekstu musisz za każdym razem jak chcesz używać innego, co jest oczywiste - skąd program ma się domyślić, że chcesz przestać używać koloru, który ustawiłeś np 3 linijki wcześniej? Musisz go o tym poinformować zmieniając go ponownie na inny.
P-1718
Besemir
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-09-29 17:29:15
Acha. Dzieki a zapomniałem się spytać jak ustawiać rozmiary konsoli? jesli chce np. fullscren
P-1721
DejaVu
» 2008-09-29 17:30:52
Pełny ekran => ALT+ENTER
P-1722
Besemir
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-09-29 17:31:54
wiem wiem ale jak  kod muszę wpisać aby program był fullscren
P-1723
DejaVu
Jak uruchomić konsolę w trybie fullscreen'a w C++
» 2008-09-29 23:12:44
Szczerze mówiąc to nigdy nie próbowałem drążyć tematu fullscreen'a dla konsoli z poziomu kodu... jeśli dopiero zaczynasz się uczyć programowania odpuść sobie fullscreen'a dla konsoli, bo nawet ja wiedząc czego szukać musiałbym poświęcić sporo czasu i też nie wiadomo czy wogóle by mi się to udało.

/edit:
Hmm... znalezienie odpowiedzi zajęło mi 3 min :P

źródło: http://www.daniweb.com/forums/thread45909.html

C/C++
#include <windows.h>
#include <iostream>

BOOL NT_SetConsoleDisplayMode( HANDLE hOutputHandle, DWORD dwNewMode )
{
    typedef BOOL( WINAPI * SCDMProc_t )( HANDLE, DWORD, LPDWORD );
    SCDMProc_t SetConsoleDisplayMode;
    HMODULE hKernel32;
    BOOL bFreeLib = FALSE, ret;
    const char KERNEL32_NAME[] = "kernel32.dll";
   
    hKernel32 = GetModuleHandleA( KERNEL32_NAME );
    if( hKernel32 == NULL )
    {
        hKernel32 = LoadLibraryA( KERNEL32_NAME );
        if( hKernel32 == NULL )
             return FALSE;
       
        bFreeLib = true;
    } //if
   
    SetConsoleDisplayMode =
    ( SCDMProc_t ) GetProcAddress( hKernel32, "SetConsoleDisplayMode" );
    if( SetConsoleDisplayMode == NULL )
    {
        SetLastError( ERROR_CALL_NOT_IMPLEMENTED );
        ret = FALSE;
    } //if
    else
    {
        DWORD dummy;
        ret = SetConsoleDisplayMode( hOutputHandle, dwNewMode, & dummy );
    } //else
   
    if( bFreeLib )
         FreeLibrary( hKernel32 );
   
    return ret;
} //NT_SetConsoleDisplayMode

int main( void )
{
    NT_SetConsoleDisplayMode( GetStdHandle( STD_OUTPUT_HANDLE ), 1 );
    std::cin.get();
    return 0;
}
P-1726
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona