CONSLOE.DDT - jak pokolorować całe tło?
Ostatnio zmodyfikowano 2008-10-04 19:51
Besemir Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
CONSLOE.DDT - jak pokolorować całe tło? » 2008-09-28 19:30:41 Otóż mam taki problem: Gdy ćwiczyłem sobie zmienianie koloru testu i tlą to zauważyłem 2 rzeczy: 1. jaki kod muszę wstawić oby przestało kolorować. np. siema pokolorowało na zielona a następny Text normalnie czy muszę znowu zmienić wlascwosci na 1. 2.Jak zmienić kolor tla całego a nie tylko przy tekście?  | 
 | 
DeBugger  | 
» 2008-09-28 21:05:42 Możesz podać kod, bo nie za bardzo rozumiem.  | 
 | 
lynx  | 
» 2008-09-28 21:05:49 Nie znam dobrze tej biblioteki bo jej nigdy nie używałem, ale powiem Ci to co pamiętam z Pascala. (gdy używałem takich funkcji)
  1. Zdaje mi się, że tak, musisz przywrócić tło domyślne. 2. W Pascalu chyba musiało się ustawić kolor tła i użyć funkcji czyszczenia ekranu. ( clrscr(); ) Nie wiem czy będzie działać, ale warto spróbować.
  Pozdrawiam, Piotrek.
 
  /edit1: JCJ, wyprzedziłeś mnie 7 sec. ;P  | 
 | 
DejaVu  | 
» 2008-09-28 22:38:26 Aby pokolorować cały ekran na jakiś kolor należy ustawić kolor tła a następnie wyczyścić ekran. Zmieniać kolor tekstu musisz za każdym razem jak chcesz używać innego, co jest oczywiste - skąd program ma się domyślić, że chcesz przestać używać koloru, który ustawiłeś np 3 linijki wcześniej? Musisz go o tym poinformować zmieniając go ponownie na inny.  | 
 | 
Besemir Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
» 2008-09-29 17:29:15 Acha. Dzieki a zapomniałem się spytać jak ustawiać rozmiary konsoli? jesli chce np. fullscren  | 
 | 
DejaVu  | 
» 2008-09-29 17:30:52 Pełny ekran => ALT+ENTER  | 
 | 
Besemir Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
» 2008-09-29 17:31:54 wiem wiem ale jak  kod muszę wpisać aby program był fullscren  | 
 | 
DejaVu  | 
Jak uruchomić konsolę w trybie fullscreen'a w C++ » 2008-09-29 23:12:44 Szczerze mówiąc to nigdy nie próbowałem drążyć tematu fullscreen'a dla konsoli z poziomu kodu... jeśli dopiero zaczynasz się uczyć programowania odpuść sobie fullscreen'a dla konsoli, bo nawet ja wiedząc czego szukać musiałbym poświęcić sporo czasu i też nie wiadomo czy wogóle by mi się to udało. /edit: Hmm... znalezienie odpowiedzi zajęło mi 3 min :P źródło:  http://www.daniweb.com/forums/thread45909.html#include <windows.h> #include <iostream>
  BOOL NT_SetConsoleDisplayMode( HANDLE hOutputHandle, DWORD dwNewMode ) {     typedef BOOL( WINAPI * SCDMProc_t )( HANDLE, DWORD, LPDWORD );     SCDMProc_t SetConsoleDisplayMode;     HMODULE hKernel32;     BOOL bFreeLib = FALSE, ret;     const char KERNEL32_NAME[] = "kernel32.dll";          hKernel32 = GetModuleHandleA( KERNEL32_NAME );     if( hKernel32 == NULL )     {         hKernel32 = LoadLibraryA( KERNEL32_NAME );         if( hKernel32 == NULL )              return FALSE;                  bFreeLib = true;     }           SetConsoleDisplayMode =     ( SCDMProc_t ) GetProcAddress( hKernel32, "SetConsoleDisplayMode" );     if( SetConsoleDisplayMode == NULL )     {         SetLastError( ERROR_CALL_NOT_IMPLEMENTED );         ret = FALSE;     }      else     {         DWORD dummy;         ret = SetConsoleDisplayMode( hOutputHandle, dwNewMode, & dummy );     }           if( bFreeLib )          FreeLibrary( hKernel32 );          return ret; } 
  int main( void ) {     NT_SetConsoleDisplayMode( GetStdHandle( STD_OUTPUT_HANDLE ), 1 );     std::cin.get();     return 0; }
   | 
 | 
|  « 1 »  2 |