[OpenGL]Macierze,wektory itd.
Ostatnio zmodyfikowano 2010-11-09 16:47
mar3 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[OpenGL]Macierze,wektory itd. » 2010-11-09 16:10:02 Czy trzeba dobrze rozumieć i znać te wszystkie wektory, macierze..., żeby móc dobrze korzystać z OpenGL? |
|
F90M |
» 2010-11-09 16:25:40 Co jest w tym takiego skomplikowanego, że pytasz? Ogólnie, żeby dobrze programować to trzeba to umieć. |
|
SeaMonster131 |
» 2010-11-09 16:26:32 Jeżeli dopiero masz zamiar zacząć sie uczyć OpenGL to spokojnie, wszystkiego sie nauczyć pisząc właśnie w nim :) Ale żeby dobrze korzystać jak to napisałeś no to chyba to oczywiste... |
|
mar3 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-11-09 16:37:30 Chodziło mi o to że mam 14 lat i nie uczyłem się jeszcze takich rzeczy. Zacząłem czytać książkę "OpenGL. Programowanie gier" i tam w rozdziale o teorii grafiki 3D jest np. pokazywane wykonywanie obrotów na macierzach(str. 80). Są tam cos -sin itp. A ja nie umiem żadnych kosinusów i sinusów. Dlatego pytam czy warto się w ogóle uczyć dalej tego OpenGL. |
|
SeaMonster131 |
» 2010-11-09 16:40:45 Powiem Ci że też od czerwca mam 14 lat :) I że tego sin-cos też nie umiem a piszę silnik w Direct3D (ponad 1 miesiąc "już") :P Nie wiem jak to jest w OpenGL ale w DirectX jedynie te sin-cos przydało mi sie gdy chciałem zrobić jazde samochodem ;) pozdrawiam |
|
F90M |
» 2010-11-09 16:47:19 Nie wiem jak w OpenGL, ale w DirectX są stosowne funkcje do wykonywania obrotów na macierzach. |
|
mar3 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-11-09 16:47:28 Dziękuję za odpowiedzi. Postanowiłem czytać książkę dalej i sam zobacze. |
|
« 1 » |