Dawidsoni Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Zapisywanie i wczytywanie plików » 2010-11-10 18:33:00 Witam. Znam bibliotekę fstream i szukam prostego i skutecznego sposobu na zapisywanie do pliku danych, a potem ich wczytywanie przy następnym uruchomieniu programu. Chcę, aby były dane były wczytywane do zmiennych na początku programu, a muszę wczytać wiele plików. Pod jakimi nazwami najlepiej zapisywać pliki, po ile różnych rzeczy powinno być w jednym i jak je wczytywać. Proszę o praktyczny przykład. Z góry dzięki. |
|
pekfos |
» 2010-11-10 18:46:54 to co za problem jak znasz fstream? nie leć z każdym problemem na forum. pewnie nawet nie próbowałeś. |
|
Dawidsoni Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-11-10 18:51:24 No, ale jak wczytam pliki nie znając ich nazwy na początku programu? Musiałbym je jakoś nazwać albo trzymać wszystko w jednym. Nie wiem czy lepiej mam trzymać w jednym czy w wielu. A jak w jednym to jak je odzdzielić, żeby były wczytywane pokolei... |
|
pekfos |
» 2010-11-10 19:05:57 io.h, dirent.h poszukaj w google |
|
F90M |
» 2010-11-10 19:07:18 Pod jakimi nazwami najlepiej zapisywać pliki |
Musiałbym je jakoś nazwać |
No, ale jak wczytam pliki nie znając ich nazwy na początku programu? |
Nie wiem jaki Ty masz problem w nazwaniu pliku? Co to za różnica jak się nazywa? Znam bibliotekę fstream i szukam prostego i skutecznego sposobu na zapisywanie do pliku danych |
skoro znasz, to wiesz jakie biblioteka oferuje funkcje do tego. po ile różnych rzeczy powinno być w jednym i jak je wczytywać |
na pewno znasz fstream? A jak w jednym to jak je odzdzielić, żeby były wczytywane pokolei... |
Znaczy, żeby nie wczytywać całego pliku naraz? Czy może żeby w pliku były odseparowane od siebie różne rodzaje danych? |
|
ison |
» 2010-11-10 19:12:22 Pod jakimi nazwami najlepiej zapisywać pliki
|
zależ co chcesz osiągnąć... jeśli chcesz wczytywać nieznaną liczbę plików to najlepiej zapisywać je jako data01.dat data02.dat data03.dat
i potem napisać sobie funkcję która będzie wczytywała dane z kolejnych plików dataX.dat po ile różnych rzeczy powinno być w jednym
|
tyle ile chcesz, jeśli chcesz w swojej grze zaimplementować możliwość zapisywania gry to każdy zapisany stan gry powinien mieć swój plik #include <cstdio> #include <fstream>
int main() { int zmienna1, zmienna2, zmienna3; std::ifstream in( "data.dat" ); in >> zmienna1 >> zmienna2 >> zmienna3; in.close(); std::ofstream out( "test.txt" ); out << zmienna1 << " " << zmienna2 << " " << zmienna3 << std::endl; out.close(); }
|
|
Dawidsoni Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-11-10 19:20:25 Dzięki ison. Jednak co zrobić, żeby program wiedział, że data01.dat, data02.dat już istnieje i ma zapisać plik pod nazwą data03.dat. Prosto by się tak wczytywało. Chodzi o to, by zapisywał pliki pod kolejnymi liczbami. |
|
F90M |
» 2010-11-10 19:31:11 |
|
« 1 » 2 |