Prosty silnik 3d
Ostatnio zmodyfikowano 2010-11-16 19:34
Atmega32 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Prosty silnik 3d » 2010-11-16 11:28:31 Witam, szukam wzorów na projekcję 3D na ekranie 2D z uwzględnieniem pozycji kamery. Znalazłem taki: sX = (X+Xt-vX/Z+Zt-vZ)+(srX/2)
sY = (Y+Yt-vY/Z+Zt-vZ)+(SrY/2)
where sX/sY is the 2D positions (screenX/Y) X/Y/Z = 3D positions Xt/Yt/Zt = Translations (Ofsets) of the coordinates given in 3D vX/vY/vZ = the positions of the camera in 3D srX/srY = the resolution of the screen in X/Y
This works for me most of the times , though some variables needs to be modified with very small steps :3
Jednak mój angielski nie jest zbyt zaawansowany i nie rozumiem tego zdania: " Xt/Yt/Zt = Translations (Ofsets) of the coordinates given in 3D" Proszę o pomoc w zrozumieniu tego zdania, bądź podanie jakichś wzorów, lub pomocnych stron. |
|
pekfos |
» 2010-11-16 15:55:59 nie rozumiem jak można tego nie rozumieć. tylko po co bierzesz się za silnik 3d którego z 99.9% pewnością nie skończysz, a nawet nie dojdziesz co niczego zadowalającego.
//edit: "tłumaczenie pozycji danych w przestrzeni trójwymiarowej" |
|
DejaVu |
» 2010-11-16 16:22:11 Proponuję poczytać dokumentację OpenGL'a bądź DirectX'a bowiem nie przeskoczysz własnym silnikiem rozwiązań sprzętowych, choćbyś urodził się geniuszem w tej dziedzinie. No chyba, że powiesz użytkownikowi: "a teraz zamknij oczy na 5 sek", jak otworzy to zailustrujesz mu co widział ;p czyli czarny ekran ;p |
|
pekfos |
» 2010-11-16 16:54:10 gdy zamykasz oczy widzisz czarny ekran? ciekawe.. |
|
Atmega32 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-11-16 17:18:14 Ja nie zamierzam tworzyć na tym "silniku" żadnych gier, ponieważ nie pozwala na to sprzęt (16MHz, 2kB z których 508B idzie na bufor ekranu), miał on posłużyć tylko do wyświetlenia kilku prostych brył. A z resztą poradziłem już sobie. |
|
pekfos |
» 2010-11-16 18:28:10 nie sądziłem że twój nick coś znaczy ale ty na prawdę piszesz pod AVR atmega32! 16MHz to było taktowanie tego Uc w obudowie z DIP-40 |
|
Atmega32 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-11-16 19:34:16 Na razie nie mam tak wprawnej ręki by lutować układy w obudowie TQFP, więc stosuję DIP'y. |
|
« 1 » |