obiekty i klasy
Ostatnio zmodyfikowano 2010-12-09 13:53
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
obiekty i klasy » 2010-12-08 22:22:11 Witam. Piszę silnik i mam jedno pytanko. Mam klasę EX_ACTOR(należy do silnika):
class EX_ACTOR { public: int x; int y; EX_ACTOR() { x = 0; y = 0; } };
na niej tworzę aktorów w kodzie gry, o tak:
class C_GRACZ : public EX_ACTOR { public: C_GRACZ( int X, int Y ) { x = X; y = Y; } ~C_GRACZ() { } void Update() { if( key[ KEY_W ] ) y -= 1; else if( key[ KEY_S ] ) y += 1; else if( key[ KEY_A ] ) x -= 1; else if( key[ KEY_D ] ) x += 1; } void Render() { Ex.Draw.Text( "GRACZ", x, y, 104, - 1 ); } };
W funkcji main( ) wywołuje aktora w ten sposób: C_GRACZ gracz( 133, 300 ); i w pętli głównej obsługuje: gracz.Update(); gracz.Render();
I tu pojawia się moje pytanie: Czy jest możliwość stworzenia kilku obiektów tej samej klasy i aby każdy był na swojej pozycji?? |
|
waxx |
» 2010-12-08 22:59:59 C_GRACZ gracz2( 133, 300 );
gracz2.bla();
nie rozumiem problemu |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-08 23:01:39 lool ^^ próbowałem i nie działało, teraz działa :D zamotany jestem :D Dzięki :D |
|
pekfos |
» 2010-12-09 12:37:20 co do konstruktora C_GRACZ to lepiej zrobić tak: C_GRACZ( int _x, int _y ) : EX_ACTOR( _x, _y ) { } jeśli EX_ACTOR miałby konstruktor z dwoma parametrami. |
|
waxx |
» 2010-12-09 13:53:09 a co o za roznica ?
oba zapisy sa ok |
|
« 1 » |