Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

obiekty i klasy

Ostatnio zmodyfikowano 2010-12-09 13:53
Autor Wiadomość
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
obiekty i klasy
» 2010-12-08 22:22:11
Witam. Piszę silnik i mam jedno pytanko. Mam klasę EX_ACTOR(należy do silnika):
C/C++
class EX_ACTOR
{
public:
    int x;
    int y;
   
    EX_ACTOR()
    {
        x = 0;
        y = 0;
    }
};
na niej tworzę aktorów w kodzie gry, o tak:
C/C++
class C_GRACZ
    : public EX_ACTOR
{
public:
    C_GRACZ( int X, int Y )
    {
        x = X;
        y = Y;
    }
    ~C_GRACZ()
    {
        //...
    }
    void Update()
    {
        if( key[ KEY_W ] ) y -= 1;
        else if( key[ KEY_S ] ) y += 1;
        else if( key[ KEY_A ] ) x -= 1;
        else if( key[ KEY_D ] ) x += 1;
       
    }
    void Render()
    {
        Ex.Draw.Text( "GRACZ", x, y, 104, - 1 );
    }
};

W funkcji main( ) wywołuje aktora w ten sposób:
C_GRACZ gracz( 133, 300 );
 i w pętli głównej obsługuje:
C/C++
gracz.Update();
gracz.Render();

I tu pojawia się moje pytanie: Czy jest możliwość stworzenia kilku obiektów tej samej klasy i aby każdy był na swojej pozycji??
P-24938
waxx
» 2010-12-08 22:59:59
C_GRACZ gracz2( 133, 300 );
gracz2.bla();

nie rozumiem problemu
P-24940
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-08 23:01:39
lool ^^ próbowałem i nie działało, teraz działa :D zamotany jestem :D Dzięki :D
P-24941
pekfos
» 2010-12-09 12:37:20
co do konstruktora C_GRACZ to lepiej zrobić tak:
C/C++
C_GRACZ( int _x, int _y )
    : EX_ACTOR( _x, _y )
{ }
jeśli EX_ACTOR miałby konstruktor z dwoma parametrami.
P-24942
waxx
» 2010-12-09 13:53:09
a co o za roznica ?
oba zapisy sa ok
P-24943
« 1 »
  Strona 1 z 1