Mazzir Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Nie wiem o co tu chodzi xD » 2010-12-22 18:39:47 Wyskakuje mi jakiś błąd i pupa ;/
Mój kod: http://wklej.org/id/443016/
Pomocy :) |
|
ison |
» 2010-12-22 18:51:36 w Twoim programie używasz tej samej nazwy dla obiektu BITMAP i dla klasy w bloku funkcji main() tworzysz obiekt o nazwie gliszcz typu BITMAP więc odwołuje się do bitmapy zmień nazwę bitmapy na inną tak aby nie kolidowała z nazwą klasy poza tym i tak jest niepoprawne gdyż gliszcz to nazwa klasy a nie obiektu typu gliszcz gliszcz A; A.gx = 500; A.gy =... ...
|
|
Mazzir Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-22 19:11:38 Możesz napisać prawidłowo cały kod żeby się odpaliło ? ;p Bo jakoś mi to nie idzie xd A to jest projekt na święta z infy (klasa mat-inf)..
http://wklej.org/id/443029/ |
|
kamillo121 |
» 2010-12-22 19:15:23 Witam, ja rozumiem że zbliżają się święta ale to są jakieś kpiny chyba człowieku ? Przecież kolega napisał Ci co masz źle wystarczy żebyś to przeczytał i dostosował się do tego a nie oczekiwał gotowego kodu, i na dodatek strasznie długiego (54 linijki).
Nazwa obiektu struktury przechowującej dane o bitmapie "gliszczak" Nazwa obiektu struktury "gliszcz" "gliszczak" ... Weź się do roboty |
|
Mazzir Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-22 19:18:37 No to zobacz w ten kod i powiedz co źle robię bo zrobiłem tak jak zrozumiałem wypowiedź kolegi.. Bardzo ładnie proszę :) Mam na zrobienie grywalnej wersji gry czas do 12 stycznia ;/ |
|
ison |
» 2010-12-22 19:22:54 po END_OF_MAIN() niepotrzebny jest średnik :) #include <allegro.h>
class salata { public: int x; int y; bool zebrane; };
class Cgracz { public: int gx; int gy; bool zyje; };
int main() { allegro_init(); int depth = desktop_color_depth(); if( depth == 0 ) depth = 32; set_color_depth( depth ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 640, 480, 0, 0 ); install_keyboard(); clear_to_color( screen, makecol( 128, 128, 128 ) ); BITMAP * bufor = NULL; BITMAP * gliszcz = NULL; bufor = create_bitmap( 640, 480 ); gliszcz = load_bmp( "gliszcz.bmp", default_palette ); Cgracz gracz; gracz.gx = 500; gracz.gy = 100; while( key[ KEY_ESC ] == 0 ) { if( key[ KEY_LEFT ] ) gracz.gx--; if( key[ KEY_RIGHT ] ) gracz.gx++; if( key[ KEY_UP ] ) gracz.gy--; if( key[ KEY_DOWN ] ) gracz.gy++; clear_to_color( bufor, makecol( 150, 150, 150 ) ); masked_blit( gliszcz, bufor, 0, 0, gracz.gx, gracz.gy, gliszcz->w, gliszcz->h ); blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 ); } destroy_bitmap( gliszcz ); destroy_bitmap( bufor ); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN()
wesołych świąt ;) |
|
kamillo121 |
» 2010-12-22 19:24:02 Po prostu zmienne nie mogą mieć takiej samej nazwy, np nie możesz tworzyć tak zmiennych : Teraz twój kod: #include <allegro.h>
class salata { public: int x; int y; bool zebrane; };
class gliszcz { public: int gx; int gy; bool zyje; };
int main() { allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth( 16 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 640, 480, 0, 0 ); clear_to_color( screen, makecol( 128, 128, 128 ) ); BITMAP * bufor = NULL; BITMAP * gliszczak = NULL; bufor = create_bitmap( 640, 480 ); gliszczak = load_bmp( "gliszcz.bmp", default_palette ); gliszcz gliszczak; gliszczak.gx = 500; gliszczak.gy = 100; while( !key[ KEY_ESC ] ) { if( key[ KEY_LEFT ] ) gliszczak.gx--; if( key[ KEY_RIGHT ] ) gliszczak.gx++; if( key[ KEY_UP ] ) gliszczak.gy--; if( key[ KEY_DOWN ] ) gliszczak.gy++; clear_to_color( bufor, makecol( 150, 150, 150 ) ); blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 ); } destroy_bitmap( gliszczak ); destroy_bitmap( bufor ); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN();
|
|
Mazzir Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-22 19:24:52 Dziękuję nawzajem ;) Pewnie jeszcze się odezwę bo w święta muszę to pisać ;/ Wesołego jajka i jeszcze raz thx ;p |
|
« 1 » |