Mateusz124 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Problem z dialogami w WinAPI » 2010-12-30 10:38:29 Witam wszystkich, Mam pewien problem z wywołaniem dialogu (Lekcja WinAPI okna dialogowe, cz.1). Kod: #include <windows.h> #include "dialog.h"
LPSTR NazwaKlasy = "Klasa Okienka"; MSG msg;
LRESULT CALLBACK WndProc( HWND, UINT, WPARAM, LPARAM ); BOOL CALLBACK DlgProc( HWND, UINT, WPARAM, LPARAM );
int WINAPI WinMain( HINSTANCE hThisInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpszArgument, int nFunsterStil ) { WNDCLASSEX wc; wc.cbSize = sizeof( WNDCLASSEX ); wc.style = 0; wc.lpfnWndProc = WndProc; wc.cbClsExtra = 0; wc.cbWndExtra = 0; wc.hInstance = hThisInstance; wc.hIcon = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION ); wc.hCursor = LoadCursor( NULL, IDC_ARROW ); wc.hbrBackground =( HBRUSH )( COLOR_WINDOW + 1 ); wc.lpszMenuName = NULL; wc.lpszClassName = NazwaKlasy; wc.hIconSm = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION ); if( !RegisterClassEx( & wc ) ) { MessageBox( NULL, "Wysoka Komisja odmawia rejestracji tego okna!", "Niestety...", MB_ICONEXCLAMATION | MB_OK ); return 1; } HWND hwnd; hwnd = CreateWindowEx( WS_EX_CLIENTEDGE, NazwaKlasy, "Oto okienko", WS_OVERLAPPEDWINDOW, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, 240, 120, NULL, NULL, hThisInstance, NULL ); if( hwnd == NULL ) { MessageBox( NULL, "Okno odmówiło przyjścia na świat!", "Ale kicha...", MB_ICONEXCLAMATION ); return 1; } HWND hPrzyc = CreateWindowEx( 0, "BUTTON", "Dialog", WS_CHILD | WS_VISIBLE, 5, 5, 50, 25, hwnd, NULL, hThisInstance, NULL ); ShowWindow( hwnd, nFunsterStil ); while( GetMessage( & msg, NULL, 0, 0 ) ) { TranslateMessage( & msg ); DispatchMessage( & msg ); } return msg.wParam; }
LRESULT CALLBACK WndProc( HWND hwnd, UINT mesg, WPARAM wParam, LPARAM lParam ) { switch( mesg ) { case WM_COMMAND: { int ret = DialogBox( GetModuleHandle( NULL ), MAKEINTRESOURCE( 200 ), hwnd, DlgProc ); if( ret == IDOK ) MessageBox( hwnd, "Wybrałeś \'Fajnie\' w oknie dialogowym!", "Test", MB_ICONINFORMATION ); else if( ret == IDCANCEL ) MessageBox( hwnd, "Wybrałeś \'Anuluj\' w oknie dialogowym!", "Test", MB_ICONINFORMATION ); } break; case WM_DESTROY: PostQuitMessage( 0 ); break; default: return DefWindowProc( hwnd, mesg, wParam, lParam ); } return 0; }
BOOL CALLBACK DlgProc( HWND hwnd, UINT Msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam ) { switch( Msg ) { case WM_COMMAND: { switch( LOWORD( wParam ) ) { case IDOK: EndDialog( hwnd, IDOK ); break; case IDCANCEL: EndDialog( hwnd, IDCANCEL ); break; } } break; default: return FALSE; } return TRUE; }
#include <windows.h> #include "dialog.h"
IDD_MOJDIALOG DIALOG DISCARDABLE 20, 20, 200, 66 STYLE DS_MODALFRAME | WS_POPUP | WS_CAPTION | WS_SYSMENU CAPTION "Mój własny dialog" FONT 8, "MS Sans Serif" { DEFPUSHBUTTON "&Fajnie!", IDOK, 124, 18, 50, 14 PUSHBUTTON "&Anuluj", IDCANCEL, 124, 35, 50, 14 LTEXT "To jest okno dialogowe", IDC_LABEL, 16, 18, 80, 33 }
#define IDD_MOJDIALOG 200 #define IDC_LABEL 201
Ten kod się kompiluje ale przycisk DIALOG nie wywołuje okna z dialogiem. Bardzo proszę o pomoc, gdyż sam nie umiem sobie z tym poradzić. PS. Kod który podałem jest praktycznie w całości wzięty z 8 Lekcji WinAPI z tej strony. Dodałem do niego jedynie tworzenie okna. |
Mateusz124 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-30 11:46:11 Oprogramowałem ten przycisk tym fragmentem kodu: case WM_COMMAND: { int ret = DialogBox( GetModuleHandle( NULL ), MAKEINTRESOURCE( 200 ), hwnd, DlgProc ); if( ret == IDOK ) MessageBox( hwnd, "Wybrałeś \'Fajnie\' w oknie dialogowym!", "Test", MB_ICONINFORMATION ); else if( ret == IDCANCEL ) MessageBox( hwnd, "Wybrałeś \'Anuluj\' w oknie dialogowym!", "Test", MB_ICONINFORMATION ); } break;
Sprawdziłem to piszac to: case WM_COMMAND: { MessageBox( hwnd, "Test", "Test", 0 ); } break;
zamiast instrukcji która miała wywołać dialog. Okienko z informacja sie pojawilo co oznacza ze przycisk działa. Jeśli sie myle to poszę żeby ktoś wyprowadził mnie z błędu. Oczywiście wiem że takie sprawdzenie czy przycisk został wciśnięty nie zadziała kiedy przycisków było by więcej ale to jest tylko przykładowy kod z jednym przyciskiem. |