DejaVu |
» 2011-01-10 02:29:07 Może masz tam jakieś CWindow czy inne cudo do pisania tekstu w 'ramce' pod konsolą. |
|
Marys Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-01-10 02:30:26 Szczerze jestem zielony i nie wiem co to jest CWindow? Musze jakby konsole podzielić na 2 części i nie wiem jak :( |
|
DejaVu |
» 2011-01-10 02:43:43 Nie ma czegoś takiego jak podzielenie konsoli na dwie części - to po pierwsze. Po drugie sięgnij do materiałów, które padły na Twoich wykładach/laboratoriach/zajęciach czy czymkolwiek innym. Skoro oczekują od Ciebie czegoś to zapewne podali Ci narzędzia jakie powinieneś użyć. |
|
Marys Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-01-17 01:27:43 Dobra mam już w bibliotece conio jest coś takiego jako window tylko teraz jak nie wiem jak teraz wyświetlić dwa na raz
|
|
DejaVu |
» 2011-01-17 01:31:59 A Window wypisuje tekst w ramce, czy czeka na wczytanie frazy bo nie pamiętam? Jeżeli wyświetla tekst (czy tam ogranicza obszar rysowania) to w zasadzie najpierw smarujesz jeden prostokąt, a potem drugi i gotowe... |
|
Marys Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-01-17 01:38:00 Ogranicza tekst w ramce. No tak to jasne że robię 2 razy window tylko, że jest taki problem, że mam to w pętli, z której wychodzi się po wciśnięciu esc, jeden obiekt przesuwam itd. i on robi się clearscreen, a drugi ma być nie ruchomy. Tylko, ze jak dodam to wszystko (tzn pierwszy obiekt do przesuwania, a drugi stały), to ten obiekt zjezdża mi za ten stały tekst. Może wstawie kod to będzie łatwiej: int main( int argc, char * argv[] ) { int a; ekran( a ); return 0; }
void ekran( a ) { int x, y, x1, y1, bok; char klawisz; x = 38; y = 10; bok = 5; do { _setcursortype( _NORMALCURSOR ); window( 0, 0, 80, 25 ); clrscr(); x1 = x; y1 = y; gotoxy( x1, y1 ); for( int i = 1; i <= bok; i++ ) cout << '*'; for( int i = 1; i <= bok - 2; i++ ) { y1++; gotoxy( x1, y1 ); cout << '*'; x1 = x + bok - 1; gotoxy( x1, y1 ); cout << '*'; x1 = x; } y1++; gotoxy( x1, y1 ); for( int i = 1; i <= bok; i++ ) cout << '*'; gotoxy( 10, 30 ); tekst( a ); _setcursortype( _NOCURSOR ); klawisz = getch(); switch( klawisz ) { case '+': { bok = bok + 2; x--; y--; if( x < 1 ) x = 1; if( y < 1 ) y = 1; if( y > 25 ) y = 25; if( x > 80 - bok + 1 ) x = 80 - bok + 1; if( bok > 25 ) bok = 25; break; } case '-': { bok = bok - 2; x++; y++; if( bok < 2 ) bok = 2; if( y > 24 ) y = 24; if( x > 79 ) x = 79; break; } case 'l': { x--; if( x < 1 ) x = 1; break; } case 'p': { x++; if( x > 80 - bok + 1 ) x = 80 - bok + 1; break; } case 'g': { y--; if( y < 1 ) y = 1; break; } case 'd': { y++; if( y > 25 - bok + 1 ) y = 25 - bok + 1; break; } } } while( klawisz != 27 ); } void tekst( a ) { window( 1, 27, 80, 40 ); cout << "Tekst 2fdsafd fd saf sf safsdfsf sdf \n sadgfdsafdsf "; }
Na razie próbuje gdzieś wstawić funkcje tekst |
|
DejaVu |
» 2011-01-17 01:45:54 A po co robisz windowa na cały ekran? Sam pisałeś, że chcesz mieć:
1) Menu
2) Obszar roboczy
|
|
Marys Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-01-17 01:52:35 No tak, ale obszar roboczy muszę mieć 80x25 a na dole menu |
|
1 « 2 » 3 |